Harajuku och geishor är två saker som inte är kinesiska...

Idag har vi startat upp kina-projektet på riktigt. Vi ska skapa ett magasin som riktar sig till unga entreprenörer som är intresserade av att skapa ett samarbete med Kina. Jag har fått i uppgift att skriva två artiklar med inriktning geografisk ekonomi och statskick. Hade tänkt att den ena ska handla om klyftorna mellan fattiga och rika på något sätt och den andra ska handla om kejsaren och presidenten på något sätt. Lite småluddigt.. Så alla bra idéer och förslag på hur man skulle kunna få dessa artiklar intressanata är välkomna...


Några saker som egentligen inte är kinesiska men som känns kinesiska...

Snart skall jag ner till kåren och käka lite tacos. Jag är väldigt hungrig just nu, men vill inte föröska stilla hungern för då orkar jag inte lika mycket tacos. Efter tacosen blir det lite chill med vännerna. Kanske film? kanske spel? kanske godis? kanske bara en massa prat och tjat? Trevligt skall det bli i alla fall...

Har börjat skriva på en packlista inför Kina nu med.. Tror jag tar och publicerar den här sen. Så tappar jag inte bort den..

// Koi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0