2010 – 04 – 11

Sitter på tåget på väg till Shanghai nu. Vi var valt att åka nattåg för att både spara pengar och tid. Tyvärr fanns det inga sovplatser kvar så vi får sitta upp hela natten (9-10 timmar), men det är ganska sköna säten och mycket benplats så det kommer nog gå ganska bra. När vi anländer i Shanghai imorgon (ca klockan 08.00) ska vi försöka ta oss till hotellet där vi ska bo hela gruppen (30 pers från klassen). Vi kommer antagligen vara först på plats så förhoppningsvis får vi de bästa rummen. Dessutom är vi inte jetlag:ade som resten av gruppen kommer att vara och så har vi hela dagen på oss att utforska Shanghai.

 

De senaste dagarna har vi mest turistat, shoppat och festat. Det har blivit en hel del öl, buckets och färgglada drinkar på ”365 Inn”; ett hostel rakt över gatan från vårt där det hänger en massa backpackers. Alla som någon gång besöker Peking borde absolut besöka detta ställe. Underbar stämning, trevlig personal (som tydligen aldrig sover), bra musik (eftersom vi fick ladda ner i stort sett vad vi ville för dj:n) och fräscha toaletter (intet att förglömma).


Vi har hunnit se himmelska fridens torg. Säkert jätte häftigt om man kan hela historien kring vad som skedde där och är lite mer påläst än vad jag är. Vi har även besökt den förbjudna staden. En besvikelse enligt mig. Kanske för att jag både var hungrig och frös, men ärligt talat vad är det för intressant med byggnad efter byggnad som ser precis likadana ut och heter saker i stil med ”the place of calm and peace” eller ”spiritual peace and quiet place”? Men detta är ju ställen man ska se som turist så jag får väl rekommendera det ändå.

 

Något jag däremot inte är besviken på är shoppingen. Vi har än så länge hunnit med två marknader, Pearl market och Silk market. Köpt två par Converse (ett par till Malin), tre par glasögon (till Alex och Kriss), två klockor (en till Kriss), tre halsband, två armband, ett par örhängen, och ett Wii-spel. Jag är snart ett proffs på att pruta. Fick t.ex Conversen för 60kr/st istället för 280kr, äkta pärlhalsband för 25kr/st istället för 380kr och Raybansolglasögonen för 20kr/st istället för 400kr. Är ni säkra på att ni inte vill att jag ska köpa något åt er innan jag åker hem?

 

Nu ska jag försöka sova lite. Blir nog ingen uppdatering förens vi är i Ningbo då vi har internet på rummen. Ta en kik på mitt lilla urval av bilder så länge så klarar ni er nog.

 

// Gam bei 8 (skål eller rättare sagt botten upp)


Kommentarer
Postat av: Malin

hej! kul att höra att du shopat mycket, jag skulle jätte gärna vilja ha ett par ray-ban också, ett par rosa eller något coolt, sen kanske ett par ray-ban pilotglasögon, som alex har du vet! tack för att du köpt converse, vilka blev det? Puss älskade syster!

2010-04-12 @ 11:42:54
URL: http://malibali.blogg.se/
Postat av: Anonym

nä JÖSSES har du plats då? converse är ju hög valuta o 45-46 är killarnas storlek, jag har 39! såklart du ska köpa om du får plats! amanda 41 ... sånt betalar jag o matz gärna för, det ska de ju ändå ha! Moa Matilda får väl svara själva...



presenter är ju småsaker, smycken klockor det ska vara billigt o ta lite plats men snygga accesoarer!!!



kul med bilderna!!!! ha fortsatt trevlig resa!!! KRAAAAAAAAAAAAAAAM var rädd om dig! MAMMA

2010-04-12 @ 12:05:25
Postat av: Kristoffer

真棒

2010-04-13 @ 01:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0