Det luktar sooooool

Ute lyser solen, den riktigt väremer min nacke genom fönsterrutan här där jag sitter med min lilla dator. Fast jag vet att det är ganska kallt ute ändå. Hösten har verkligen börjat tränga sig opå ordentligt nu. Bara det inte regnar så får hösten gärna komma för mig. Gillar när det blir lite halvruggigt ute. Tänk er själva en promenad i höstvädret med varma goa kläder och att man sedan kommer hem och får slänga sig i soffan helt rosig om kinderna. Underbart!


Dessa kläder ser varma, goa och höstiga ut.. inte sant!?

Snart dags för skolan och en fyra-timmars föreläsning.. Inte jätte taggad för det.. Men, men.. Ikväll blir det i alla fall inflyttningsfest och kåren som jag sagt. Så den som väntar på något gott...

// Duschen kallar

Kommentarer
Postat av: moaaa

Ja, fast skippa mössan, inte min stil :)

2009-09-16 @ 12:19:49
URL: http://moelimoa.blogspot.com
Postat av: mamma

En eller två kaniner

Kaniner trivs bra ensamma om de får tid och uppmärksamhet. Vill du ha två kaniner är det bästa alternativet att ha en hona och en kastrerad hane tillsammans. Hankaninen kan man kastrera när den är 6-7 månader. (Kontakta din veterinär för pris och vilka komplikationer som kan uppstå)

Två hanar tillsammans fungerar inte så bra.Don har revirinstinkt och kan börja slåss.

Två vuxna honor går inte att sätta i samma bur. Om du har två honor som är syskon och har växt upp i samma kaninbur kan det fungera bra.

2009-09-17 @ 11:46:18
Postat av: mam

det där var ett kopierat inlägg från en sida om kaniner... kaviar o keso var inte syskon, men vi köpte dem ju när de var ill-små (unga) och det funkade ju alltid jättebra, de var två honor alltså....

2009-09-17 @ 22:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0