Det luktar panik

Nyss hemkommen från O'learys.. Jag och Kriss har varit där och kollat på Elfsborg - AIK. Det blev tyvärr 0-0.. men matchen var väldigt spännande och Elfsborg var jätte duktiga. Tyvärr vinner väl inte Elfsborg allsvenskan i år dock. Men man kan ju alltid hoppas...

Idag borde jag har pluggat..
Det har jag inte gjort. Men jag har tvättat.. som bara den. Till och med mattorna fick åka in i tvättmaskinen. Skönt att ha fått det gjort nu.. Hade bara fultrosorna kvar så det var verkligen på tiden att få kläderna rena..

I veckan som kommer skall jag vara i skolan 08.00 varje morgon.. ucha! Men vi har fruktansvärt mycket nu så jag har inget val. Två projektrapporter, en film som skall klippas ihop + en projektdagbok på det, två tentor att plugga järnet till, en inlämning på 3-5 A4-sidor och ytterligare några småuppgifter. Panik!

Måste ringa och beställa tid för kastrering av Alfons imorgon också.. Han är 12 veckor nu och enligt kaninfakta.se så kan han vara könsmogen nu. Skulle visserligen inte gör så mycket ifall det råkade bli en kull, men lika bra att beställa en tid ändå.. man vet ju itne ifall det är väntetid. Läste också att man ska vara VÄLDIGT försiktig med att ge kaniner grönsaker i för stora mängder då de lätt får diaré. Och tydligen så är diaré den vanligaste dödsorsaken bland kaniner. Så fort jag läste detta sprang jag ut i köket och plockade bort alla morotsbitar jag lagt ut. Nu skall de bara få varsin liten bit morot då och då.


Alfons stretchar bakbenen...

// Nu Scrubs

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Nu ska vi hålla oss till sanningen... det var JAG som tog bort grönsakerna! :P

2009-10-05 @ 01:54:34
Postat av: Anonym

men - har du märkt att de får diareé då? du kona ju beräkna vilken mängd färska grönsaker just dina kaniner kan hantera genom att se om deras spillning är fast och fin - så länge den är det så får de ju inte för mycket.... hur tror du en kanin i vilt tillstånd gör? köper pellets på ica? eller väntar med att äta sin grönsak tills den är lite halv vissen så där? :-)



ge dem GENAST tillbaka sina morötter!!!!!!!



ja det vore mysigt med en kull - men mamman ska inte vara för ung första ggn! hur gammal är mållga?



kram Mam

2009-10-05 @ 11:27:59
Postat av: Martha

Mamma:

Saken är ju den att deras bajs har varit lite lös... så vi tänkte ge dem mindre grönsaker än tidigare i alla fall.

Mållga är väl inte riktigt redo att bli mamma.. hon bör vara 6 månader (men inte äldre än ett år) vid första kullen och hon är nu bara 3månader.. Så hur tycker du vi ska göra?

2009-10-05 @ 17:05:43
URL: http://marthapartha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0