Det luktar nuläge

Nuläget just nu är att jag sitter i soffan med en påse godis (den jag köpte igår) och bloggar. Egentligen borde jag stå i köket och laga någon god middag. Men eftersom jag varit i skolan ända fram till strax innan 18.00 så orkar jag inte det. Skall kanske snart ta tag i saker och ting.. men inte riiiiiktigt än.

Vet ni förresten vad som ingår i en nulägesanalys? Jo det skall jag ta och tala om för er.. Det ingår: marknadsbestämning (produkt/marknad), marknadsanalys, styrkor och svagehet i företaget, hot och möjligheter i omvärlden, marknadsundersökningar, kundbarometer och konkurrentanalys. Det är detta jag och min projektgrupp sitter och gör för vårt valda företag "InterSport" och för vårat egna företag "aHA! reklam & design". Lärorikt, svårt, omständigt och tidskrävande. Bra att kunna men tråkigt att göra. Vi har tills på fredag på oss.. Allt går utom nyfödda barn, men dom lär sig.. right!?!
Imorgon skall vi fira Nilla som snart fyller 24år.. Det blir körslaget högt och lågt. Vi skall sjunga så det står härliga till på förfesten och sedan skall vi Oha hela natten nere på kåren efteråt. Kommer bli skojsigt. Men innan förfesten skall jag jobba på kåren. Göra hamburgare till Halloween-sittningen som är. Jag är snart expert på att göra kårenhamburgare. Wiho!

Snart fyller systra mi år också. Matilda fyller 22år på torsdag. Tyvärr kan jag inte komma på hennes fest som hon skall ha i helgen då Kriss familj kommer på besök. Och det är verkligen på tiden att de gör det.. Vi har ändå bott här i Jönköping i snart 1 1/2 år. Skall bli skojsigt att ha dem här. Matilda får jag fira på avstånd och kanske lite gran i London nästkommande helg.

// Candyman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0