I vårsolens glans

Sitter på facebook och kollar på lillasysters nya bilder från hennes resa. Man blir allt lite avundsjuk. Jag vill också ha sol, värme och gyllenbrun kropp (visserligen får jag aldrig det, men ändå). Idag har vädret varit ganska bra dock. Jag plus familjen tog oss en promenad och picknick i skogen tom. Mycket härligt. Erik har länge skrytit om att han kan springa fortare än Elsa (förstnämnda = lillebror 15 år, sistnämnda = familjens hund) och idag gick den omtalade springtvälingen äntligen av stapeln. Som ni nog förstår (och vi också, långt innan detta blev svart på vitt) så vann Elsa, trotts att Erik hade lite försprång.



Kvällen har bestått av grillad mat (årets första) och Robinsson. Även detta, mycket trevligt. Nu ska jag dock gå och lägga mig. Ska agera kyrkvärd i kyrkan (såklart) imorgon redan vid 10.00 (På en söndag. Jag vet, det är galenskaper). Så jag säger med andra ord god natt och sov så gott.

// Jönköping imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0