Frisören och tapetserarna

Idag blir tapeterna klara. Ska bli skönt att slippa bli väkt vid 07.15 varje dag trots att man har sovmorgon. Det ska bli skönt att kunna använda tv-rummet igen. Skönt ska det också bli att få sätta upp tavlor, lampor och hyllor. Vill inte ha mina böcker i en flyttkartong nämligen.

Vågade ta mod till mig igår och går till frislren och "klaga" på mina så kallade lockar. Tyvärr var inte hon som gjort min permanent där igår, så de sa åt mig att komma in idag istället och komma överens med henne om hur vi skulle "lösa" allt. Så jag får väl pallra mig dit idag igen då...

Sen så kommer vi bli tvungen att klaga på tapetserarna med. De har borrat hål i den nya tapeten i hallen, bara för att det där egentligen ska sitta en hatthylla (ful, brun, stål, typsik skolkapprummshatthylla). Vi har sagt att vi ska sätta upp våran egna hatthylla och de har svarat att okej, då tar vi bort skruvarna. Men hålen borrade de dit igen ändå. Knepigt. Tyärr kan jag inte klaga just nu, för de är iväg och käkar frukost. Men Kriss kommer hem vid lunch så han får väl ta den jobbiga biten.


"And you´re still conpletely 100% sure that it´s NOT us who are the evil ones?" Tycker denna seriestripen var ganska bra och tänkvärd.

// Idag har jag förhoppningar på att Einar skall bli klar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0