Bussbekännelser

Om en timma och tre kvart går bussen mot Borås. Hoppas innerligt att det finns en plats med två stolar lediga så att Kriss och jag kan sitta tillsammans.
Det är lite jobbigt det här med att åka buss tycker jag. Eller jobbigt och jobbigt kanske inte är rätta ordet. Men jag är inte den människan som sitter och småpratar med främligen bredvid mig. Jag sitter hellre själv i ett säte så att jag kan få utrymme och slippa känna doften från en stark parfym, rökstinkande tröja eller liknande. Jag hatar också när personen bredvid lyssnar på mp3 så pass högt att man hör musiken själv. Jag menar är inte själva tanken med hörlurar att ingen annan skall höra vad man lyssnar på? Jag ogillar också skarpt när personen framför får för sig att luta bak sitt ryggstöd så att man knappt får plats med knäna och man får personens mjälliga hårbotten i trynet.
Men mest av allt stör jag mig på de som sätter sin handväska eller lägger sin jacka på sätet bredvid så att när man kliver på bland de sista måste man fråga någon om det är ledigt. Jag menar, hur mycket JAG än må hata att sitta bredvid en okänd människa så bokar aldrig upp platsen bredvid mig. Jag tycker det är ganska egoistiskt fakitkst. Jag har varit med om ett antal gånger nu att man går hela längan bak och de flesta sitter själva, men har på något sätt bokat upp platsen bredvid. Mycket irriterande måste jag säga.
Och vad är det här med att ha på sms-signalen? Om du nu ska smsa hela din adresslista så behöver du ju inte ha ljudet på så att alla hör de 236 svaren du får sedan? Nej, jag kan inte förstå mig på folk ibland. vad har hänt med det vardagliga hyffset? Vad har hänt med sympati? Jag menar jag vågar knappt luta mitt ryggstöd för att det kanske då blir trångt för personen bakom och jag skulle tycka att det var en gnutta pinsamt ifall alla råkade höra vad jag lyssnade på i min mp3 etc. Varför kan folk inte bara sitta still, läsa en tidning och åka buss i lugn och ro?



Tillsist vill jag bara säga
att jag tycker man ska använda bältet som finns på alla bussar nu för tiden. Jag menar det är ju JAG som dör ifall personen bakom inte spänt fast sig. Då flyger han ju rakt in i MIN rygg och mosar mig. Man blir ju ett x antal kilo tyngre vid en krock, i den hastigheten en buss håller på motorvägen. Lite medmänsklighet tack...

// Packa

Kommentarer
Postat av: moa

mycket bra skrivet kara syster. bussresorna har ar nog varre an dem mellan jonkoping och boras, sa sluta klaga! Men jag haller med dig till varje punkt och pricka. ANVAND BALTE FOR SJOVEN!

2009-03-27 @ 12:56:28
Postat av: Mam

KÄRRING! det var väl ett ovanligt gnälligt inlägg? hur gammal är du? 76 med blåtonat hår? det enda du hade HELT sanslöst enormt RÄTT I är det där med bältet! ingen äger rätten att ta någon annans liv och det är precis vad man gör genom att inte bälta sig! BÄLTET på ALLTID!

2009-03-27 @ 14:36:17
Postat av: Elena

Vem tror du vinner Let's Dance ikväll? =)

2009-03-27 @ 21:58:25
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0