Det luktar trötta faddrar

Idag önskar jag att insparken var slut... heeeeeeelt slut. Men det är den inte. För idag är det badkarsrace i hamnkanalen. Detta kommer visserligen bli kul. Men jag vill ta tag i mitt liv igen. Okej lite "ta-tag-i-livet-igen" har redan börjat. Vissa föreläsningar har dragit igång och de känns lärorika. Vi skall tom ha våran första redovisning idag. Så inmatningen av nya kunskaper har satt igång. Det känns skönt! Men samtidigt så vill jag bara att insparken skall ta slut nu så att man kan ägna sig helhjärtat åt skolan. T.ex. idag kommer större delen av klassen (vi som är faddrar) inte kunna gå på hela vår föreläsning då vi måste förbereda inför badkarsracet. Troligtvis missar vi inget som inte går att ta ikapp senare. Men ändå... Känns lite lite lite fjuttigt mot oss som faktiskt ställer upp med att sparka in de nya studenterna. Lite små fult att lektioner och roligheter krockar. Jag röstar för bättre kommunikation mellan lärare och elever nästa år.


Detta hade jag velat ha på mig på kåren ikväll ifall jag inte hade varti tvungen att ha overallen.. och ifal jag hade ägt plaggen på bilden...

Två dagar kvar på insparken alltså. Jag kommer självklart ge mitt allt och jag veeeet att jag kommer ha kul trots att det känns lite motigt just i skrivande stund. Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig redo för skolan. Ska jag ha overallen hela dagen? Eller vanliga kläder nu och nyta sen? Hm...

// Haj life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0