He's back

Yes.. nu är min hjärtevän äntligen tillbaka hos mig... Han anlände redan en timma tidigare än vad han sagt i telefon, så jag blev extra glad när han kom.

Nu har vi precis varit iväg och handlat på coop. Ni har säkert alla sett på tv att de säljer fläskfilé för endast 49kr/kg där denna veckan. Förmånspris till alla med coop-med-mera-kort.. Tyvärr så har mamma lånat vårat sånt kort, så vi får vänta tills på söndag med att fylla upp frysen med billigt kött. Om vi har otur är den väl slut då i för sig..

Jag bjuder på en låt som min barndomsvän Sara, jag, mina syskon och vår mamma komponerade ihop påvägg upp i bilen, till Sälen en påsk när vi var yngre.

Melodi: Bjäller-klang

Vers 1.
Ute är det vår. I skjulet hönsen går och värper sina ägg, när ljudet tuppen når. En påskhare knackar på och frågar om han ägg kan få. Som han ska måla till små barn. För nu är påsken här.

Refr.
Påsken är, påsken är väldigt kul och gul. Följ nu med på vår kvast. Till blåkulla går vår tuu-ur.
Påsken är, påsken är väldigt kul och kul. Följ nu med på vår kvast. Till blåkulla går vår tur.


Stick.
Vi dansade runt elden med häxorna en natt. Vi sköt fyrverkerier tills alla hade fnatt.

Refr.
Påsken är, påsken är väldigt kul och gul. Följ nu med på vår kvast. Till blåkulla går vår tuu-ur.
Påsken är, påsken är väldigt kul och kul. Följ nu med på vår kvast. Till blåkulla går vår tur.



// Blåkulla

Kommentarer
Postat av: Leia

Då kanske man borde åka & handla lite då.



Allt bra?

Kram

2009-04-09 @ 20:20:57
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: mam

STOPP!!!

jag har INTE ditt coop kort, matilda la tillbaka det i din plånbok efter vi hade lånat det - så köp fläskfilé för glatta livet!!!!!





jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa den låten är ROLIG !!!!



kram Mam

2009-04-09 @ 23:22:41
Postat av: sara

Haha! Den hade jag helt glömt bort! Kommer antagligen bli årets påsk-plåga, eller vad tror du?

2009-04-12 @ 00:54:24
Postat av: Martha

Ja absolut... varje påsk.. :)

2009-04-13 @ 10:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0