Grottmänniskor och designtävling

Sitter hemma och käkar risifrutti och skinksmörgåsar.. Gott gott! Har nyss varit och tränat med Linda.. Det blev gymet idag för en gång skull. Jag behöver lite starkare muskler. Har även varit och solat, vill bli lite brunare.. Jag vet att det inte är bra att sola (eller vem vet inte det?) så ska köpa brun utan sol och börja använda det då och då istället. Men det ka vara skönt att sola solarium någon enstaka gång i alla fall...

På fredag kommer Moa och Emma hit till Jönköping.. (hade velat ha Malin här med, men om vi går ut så är det inte så kul för henne... En annan gång säg) De ska vara här hela helgen och vi ska gå på halloweenfest på lördag (vilket jag redan nämnt). Jag och Moa har bestömt att vi ska vara grottmänniskor nu i alla fall. Ruffsigt hår, sotig kropp/ansikte, benknotor runt hallsen och något slags djurmönstrat tyg på kroppen. Kan nog bli kanon men vad ska man ha för skor? Det är ju kallt ute...



Klockan 10.00 hade vi i grupp "Margareta" (vi hette grupp 3 innan, men det var för trist tyckte vi och gav oss själva namnet Margareta) vårt första projektmöte och vi kom långt. Vi gjorde upp ett tidsschema, boka (nästan klart) studiebesök på ett tryckeri, kom på det mesta av innehållet till våran tidskrift och kom även på vad tidningen skall heta. Vad tänker jag inte avslöja ännu..
För er som är intresserade så består vårat projekt av följande: Vi ska skapa en tidskrift om grafisk design och teknik på 12 sidor, göra en broschyr om våran linje, göra visitkort till alla i gruppen, göra en egen logga till tidningen (samma som namnet på tidningen typ), ha en minimässa där vi skal visa vårat bidrag och förhoppningsvis ha en bättre design på våra saker än de andra grupperna och till sist skriva en rapport på allt. Kommer bli stressigt med väldigt kul...

// Thai

Kommentarer
Postat av: mamman

grott människor hade "mockasiner"..... tänk ett runt skinnstycke, djurhudsstycke.... ställ foten mitt på det, dra upp skinnet, vira fast skinnet runt vristen och upp för benet med skinnremmar..... en slags första skinnstövel.... annars var de npg mest barfota även om det var istid och grejjer....

2008-10-29 @ 15:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0