Fadderbarn och lillasyster

I Onsdags fick jag och Kriss ett fadderbarn... Vi har skaffat oss ett via Plan Sverige för vi känner att det är ett enektl sätt att hjälpa till på. När man är fadder betalar man in 250kr/mån till sitt fadderbarns by, så det är inte bara ens egna fadderbarn som får ta del av pengarna utan flera barn i form utav bättre skola, vägar, sjukvård, vatten osv.. Vart i världen man får ett fadderbarn är upp till Plan.
Vårat barn kommer från Egypten, är 11 år och heter Abdallah Mohamed och han 45min gångväg till skolan varje dag. Han har vatten in i huset och familjen äger en egen toalett. Men deras hus är buggt utav betång och trätak och närmaste sjukhus ligger också 45min bort. Finns säkert barn som har det värre än Abdallah så det känns bra att våra ångar går till hela hans by. Bli fadder du också...

Nu ska jag äta frukost, sola (gjorde aldrig det igår), åka till skroten och äntligen få bilen avställd, sy (gjorde inte detta igår heller), träna förhoppningsvis, handla, göra mig iordning för 92års kalaset på Slivers ikväll, gå på 92års kalaset på Slivers och sedan hem för att umgås med Moa.



Söta småsyskon och en hund... Vist ser hon ut som ett gosedjur? Ja alltså hunden, inte Moa...

Imorgon är det Halloweenparthey... Wohoo!

// Just dance

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0