fashionMARKET

Även den här helgen har varit händelserik. Pinocchioinvigningar, festligheter och catwalkövande... Jag skall försöka dra en lite kort resume av vad som hänt.

Fredag: Efter att ha jobbat natt var man väl sådär lagom pigg på att gå upp redan vid 13.00, men suget efter sushi med Anna och Nemere var stort så 14.00 blev det brunch på Eest. Efteråt bar det av till Pinocchioinvigningen och sedan en sväng förbi kyrkan för att beskåda Anna Claessons vackra utställning. Min favorit var maneten.. snygg blå färg. Efter detta kulturella bar det av hemmåt för att fixa iordning sig för party i Gingiri hemma hos Anna. Kvällen blev riktig nice faktiskt med grill, guitarrhero, ishockey, för fulla människor, skissa och gissa, vattenpipa, chill, fishermans friend, telefonsamtal till jobbet, dans, trams och djupa samtal framåt småtimmarna. Somnade inte för ens ca 06.00 (inte lätt att ställa om efter att ha jobbat natt).


Lördag: En aning bakis och dööötrött som jag var bar det av hemmot mot Borås framåt efter lunchtid. Jag och Kriss, som också var seg, drog till Söderkulla för lite sällskap. Efter en film och mycket velande om hur vi skulle tillbringa kvällen blev det hämtmat från Oliven, "land och stad" med Moa, Sofia, Matilda och Frida och sedan en kinesfilm hemma i soffan. Även denna kvällen blev sen (som sagt var svårt att ställa om).

Söndag: Brunch på Deli med Kriss. Mycket gott måste jag säga. Vid 14.00 drog Kriss till Alingsås för lite fotboll med sina gamla klasskamrater från Hjälmared. Jag å andra sidan åkte hem för att fixa iordning mig inför fittingen med fashionMARKET. 15.30 anlände jag och Johanna vid Espirahuset för några timmar av klädesprovning, information och catwalkövning. Det var roligt, lite nervöst och givande (i alla fall om man vill bli modell). Vi ska tydligen gå i minst 10cm höga klackar.. :S Inga underkläder dock Christian.. bummer!
20.00 började musikalen "Jakten på den försvunna kärleken" i Målsryds missionskyrka och eftersom Alexander uppträdde så var hela familjen där för att titta. Den var bra (i alla fall för det mesta).

Lördag kl 11.00 hoppas jag att ni alla befinner er på Simonsland... Shopping, fika, mingel, modevisning! Borås nya modemarknad! Tyvärr så är ni inte välkomna på festen på kvällen sedan dock, den var bara till för inbjudna gäster. Sorry om jag lurat någon.. Ni får stanna hemma och kolla på Eurovision istället.. För det är ju kul det med.

// Blev vist en sen kväll även idag

Kommentarer
Postat av: Nina

Låter som att du har haft en bra helg.. jag säger bara att borås är bra litet.. jag "känner" tre personer som du jobbar ihop med, Nemere eller knallen som jag kallar honom. Elin johannesson som är min killes syrra samt en tjej som var på fest hos mig i lördags.. Jag kommer dock inte ihåg vad hon hette, jag, sprit och namn går bara inte ihop :)

ha det gött!

2008-05-19 @ 12:27:56
URL: http://ninty.blogg.se/
Postat av: Axt0r

fan va coolt! jag hade gärna velat följa me lr tittat..men kan inte i helgen :( Men jag kommer nog ner till Borås snart ändå kanske!?

p.s. lägg upp bilder från d hela sen?! d.s.

2008-05-20 @ 11:04:23
Postat av: Nina

Hur gjorde du för att få bort kontrol bokstäverna när man skriver ett inlägg? jag skulle också vilja ta bort det! hoppas allt är bra annars!

2008-05-20 @ 13:31:08
URL: http://ninty.blogg.se/
Postat av: nina

Jaha, där ser man.. nu håller jag på att flytta mni med! :)

2008-05-20 @ 14:57:34
URL: http://ninty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0