Grill och Chill

Jaha då var snart min lediga vecka över... Likaså det fina vårvädret om man ska lita på vädernyheterna. Jag hoppas dock att det håller i sig, eller åtminstonde kommer tillbaka snart igen.

Jag har haft en rolig och händelserik helg. I Torsdags firade vi min lillasyster med grill, jordgubbar och en massa paket. Sedan stack jag iväg till Göta på förfest med Anna, Nemera och några av deras vänner. Det var najsigt. Vi drog in till stan och XoY där vi köpte på oss lite drinkar och dansade som tokar. "Julgranen" blev en favorit.

På Fredagen fick jag brottom upp ur sängen och ut till Viskafors och storsjön där det var teamövning med jobbet. Vi var indelade i fyra lag och för att vinna skulle man vara bäst på olika sammarbetsövningar, svara rätt på frågor och kunna lite om Ericsson. Mitt lag kom 3:a... Jag tycker vi kämpade på bra och det var en trevlig vandring runt sjön i det underbara vädret. Vilken svensk stad är det här: WakeUpSea...? Gissa det ni om ni kan.
På kvällen sedan åkte jag och systrarna ut till Råddehult med lite vänner från kyrkan. Vi gjorde tacos, spelade vollyboll och kollade på film. Vi sov även över där.. Det var mycket trevligt.

Igår, alltså i Lördags åkte jag till Almenäs med Linda och Veronika för att sola.. Brände mig lite på axlarna. Men som Veronika sa.. Hellre röd än kritvit. Brände mig trotts allt inte så mycket. När vi hade fått nog av solen stack vi och köpte lite grillmat som vi sedan på kvällen grillade hemma hos mig... Vi fick också sällskap utav Matilda, Tobias, Anna och Nemere. efter x antal vinglas och singstar-sånger drocg vi ner till stan och åter igen till XoY. Även den här gången blev det dans och drinkar. Men efter ett tag drog jag och Anna vidare till Trägårn där vi kom in för endast 40kr.. Inne på Trägårn blev det dans i dimma och jag fick fly från en äcklig kille som ville klia mig på ryggen av någon underlig anledning. Efter en halv kebabrulle på Campino så drog i alla fall jag hem. Mycket trevlig kväll.

Idag har jag varit på Gudstjänst ute på Råddehult, där jag även åkte lite linbana. Efter Rådde gjorde familjen en pastasallad och droh ut till Storsjön för lite bad och sol. Nu är jag nyss hemkommen och till min stora lycka så har kärleken min kommit hem från Stockholm. Vi skall strax gå ner till kvarterskrogen för att kika på AIK-matchen. Sedan måste vi nog städa här hemma.. För köket ser ut som ett bombnedslag.

Jag kom med som modell på den där catwalken som jag var på casting för härom veckan.. Så jag och Johanna Grafström skall till fashionMARKET på söndag och prova ut vilka kläder vi skall ha. Så nu får ni alla komma och kolla på oss när vi modellar den 24-25 Maj.. Ni kan även själva läsa lite mer om evanemanget på deras hemsida som jag länkat till här: fashionMARKET

// Bilder från både teamdagen i fredags och jobbfesten som var för några veckor sedan kommer att läggas upp här på bloggen inom kort...

Kommentarer
Postat av: EmmaBy

sällan har jag varit så avundsjuk.

hade gjort (nästan) vadsomhelst för att få vara med på bilderna... :)

nu har jag fått kinesisk kvällsmat tillagad av en kines istället.

det är rätt kul det med, iofs.

2008-05-11 @ 21:38:26
Postat av: Martha

Men när du kommer hem skall vi grilla och sjunga singstar vill jag lova.. :)

2008-05-11 @ 23:03:53
Postat av: Johanna

låter som du har haft en härlig helg. Det har jag med men jag har bränt mig mycket! ajaj icke bra hoppas det blir brunt imorgon :P

kram

2008-05-12 @ 00:37:43
URL: http://nannisjohanna.blogg.se/
Postat av: Jos

hmm, "WakeUpSea"..den va rätt svår jag kommer faktiskt inte på..Tell me! :)

2008-05-12 @ 14:20:51
Postat av: Martha

Växjö så klart... :)

2008-05-12 @ 18:36:59
Postat av: Jos

Haha ja d så klart =)

2008-05-15 @ 07:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0