Poker och Bio

Igår efter jobbet var det poker med skiftlaget hemma hos Christian.. Det var trevligt må jag säga. Tyvärr van jag inte någon utav gångerna, men jag åkte inte heller ut först. Efter lite pizza, cider, vin och 100kr fattigare begav vi oss ner till xoy. Där stannade jag dock inte så länge. Kände mig rätt trött efter två 12 timmars pass i rad så det kanske inte var riktigt rätt dag att dra ut på, trotts lönehelg och trevligt sällskap.

När det var dags för andra omgången utav poker hemma hos Christian igår så skulle vi även lägga in vår instas. Då upptäcker jag att min plånbok ligger kvar  i bilen så jag bestämmer mig för att snabbt springa ner och hämta den. Då ropar någon "Glöm inte nyckeln". Christian bor nämligen i ett högt hyreshus, på sjunde våningen och med portkod. Jag frågar "vilken nyckel?", "ta den med en blå plupp i", får jag till svars. Jag öppnar nyckelskåpet och mycket riktigt där hänger en nyckelknippa med en blå plupp i. Jag tar den, springer ner och ut i den minusgradiga kvällen och hämtar snabbt plånboken i bilen. Men då händer det som bara inte får hända, nyckeln fungerar inte i låset. Jag försöker om och om igen. Vrider åt höger och vänster, hårt och löst, trycker på dörren och drar i dörren... men låset rubbas inte en cm. Där står jag frusen in i benmärgen, utan mobil och portkod och med en nyckel som inte fungerar. Hans balkong på sjunde våning är fruktansvärt högt upp och ingen hör mina rop. Jag knackar desperat på dörren i hopp om att någon annan i huset skall höra och komma till min undsättning. Många tankar hinner fara genom mitt huvud.. Men jag kommer tillslut fram till att de borde väl sakna mig snart och komma ner för att se vad som hänt med mig. Efter lååååånga kanske 10min ser jag äntligen att Anna kommer ner med hissen för att hämta mig. Hon berättar för mig att det inte är nyckeln man skall öppna dörren med, utan den blå pluppen. Man skall dra den mot en platta bredvid portkodstelefonen så känner låset av det och öppnas. När vi kommer upp till lägenheten igen skrattar alla åt mig som inte förstod det. Men snälla säg att det inte bara är jag som tycker att det inte var direkt självklart att det var den blå pluppen jag skulle använda och inte nyckeln?? Jag slår i och med detta ett slag för övertydlighet!!!

// Bio med tonår ikväll

Kommentarer
Postat av: Emma

haha, nej det hade jag aldrig fattat heller.
fast då kan jag lära dig att jag har en svart "plupp" till mitt hus.
så du inte missar det när du kommer hit. :)

2008-03-28 @ 18:33:34
URL: http://byemmaby.blogg.se
Postat av: jii

hahahahaah!:P nej det hade jag nog inte heller fattat. men jag visste att det är så på ofta studentlägenheter. btw, jag har tappat bort min mobil.. ja jag vet igen. SJUKLIG ångest. hoppas på att det var en snäll taxi chaffis så att han har lämnat in den. blir inget möte för min del i morgon. men jag kan ringa dej på måndag? hur jobbar du i veckan gumman? PUSS

2008-03-29 @ 20:30:19
URL: http://itsallaboutmeyouandfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0