Mycket fest, lite sömn

Här kommer en liten sammanfattning av påskhelgen!


Skärtorsdagen: Jag vaknade sisådär 14.00 eftersom jag hade jobbat natt. Lämnade fotot jag tagit på Högbergsbarnen till deras mamma. Besökte min egna mamma på hennes jobb. Besökte Söderkulla där jag myste lite med vårat får till hund. Bestämde mig sedan för att jag ville gå ut. Åkte hem och gjorde mig iordning och fick därefter skjutts utav systren till Veronica och Linda som jag skulle förfesta med. Vi drog efter en flaska vin ner till x&y där v dansade loss och drack lite till... Jag träffade mycket folk från Ericsson och gamla klassen.. Sånt är alltid trevligt! Kvällen slutade med en kycklingrulle från Campino.


Långfredagen: Min mor som varit skalleper dagen innan mådde mindre bra denna dag. Jag var bara en aning bakis så jag bestämde mig för att diska och med sällskap utav Moa och Malin gick det ganska lätt. Där efter åkte vi alla tre till Söderkulla där det blev mat och jag bestämde mig för att dra ut även denna kväll. Efter maten åkte jag i ilande fart hem till mig och gjorde mig iordning och for sedan snabbt vidare till Emmys lilla lya. Där blev det förfest med Nettan med syster Marie, Malin och Emmy. Vi hamnade så småningom på Trägårn, men då stället saknade folk fick vi en impulls och drog vidare till Bishop. Trevligt trevligt!


Påskafton: Mådde mindre bra denna dag, men fick ändå tvinga mig upp till de påskfiranden som väntade. 12.00  anlände jag till Davidssons villa där det bjöds på mat, prat och godis. 18.00 var vi alla i kyrkan för att lyssna på Kongokören från Paris. Dom var bra på sitt sätt. Mycket viktiga personer var där så var väl lite coolt att få se en av de som skrivit på kongos självständighetsavtal/fredsavtal 1961. Likaså var Kongos ambasadör för de nordiska länderna där. När föreställningen äntligen var slut bar det av hem till Claessons för lite lekar med mina kära vänner från kyrkan. Mycket kul... Jag kom tvåa i "djungeltelegrafen", nästa gång skall jag bli Tarzan och vinna.

Påskdagen: Kyrkan igen, kongokören igen. Lite mindre folk, lite kortare program... Och denna dag var självaste ordföranden i komunfullmäktige på besök. Mingelfika på kyrktorget och sedan kyckling på Söderkulla. Var en rätt seg eftermiddag, kollade på både Titanic och Pearls Harbour och två avsnitt utav Greys Anatomy. Dog av sömnbrist hemma i min säng sedan.

Annandag påsk: Kriss kom hem från Blekinge. Vi åkte till in farmor och åt min favoriträtt porterstek med släktingarna. Alltid kul att få tröffa småkusinerna lite. Senare på kvällen blev det Spice´n´rice med Kriss framför tv:n och nu skall vi sova båda två. Jobbet kallar 06.30 imorgonbitti så vi har inget annat val än att gå till sängs nu.

// Kommer vara rätt onåbar denna vecka. Arbetsproverna till Berghs kommer att ta upp alla min tid.

Kommentarer
Postat av: Emma

låter ju som en alldeles strålande påsk! & jag blir störtavis på all mat.... & godis.... & mat. porterstek! kycklingrulle från campino! spice 'n rice! I love Borås (eh inte, som du ser i mitt senaste blogginlägg där London-längtan är påtaglig, men ändå. I love porterstek)
undrar också vad som menas med att helen var skalleper?

2008-03-25 @ 13:45:47
URL: http://byemmaby.blogg.se
Postat av: HELEN

skjuts stavas med ETT t. och jasså ??? du var skalleper när du var hos davidssons moahahahahah

2008-03-25 @ 14:29:44
Postat av: Martha

Nej mamma DÅ var jag inte skalleper.. jag var bakis...
Emma, med skalleper menas att man är så påverkad så att man "skallar" moa och sedan när moa säger aj så svarar man "Men du är ju min lilla skalleper"... Det var nämligen så mamma gjorde en gång när hon var påverkad utav alkohol... Hahaha

2008-03-25 @ 18:00:55
URL: http://marthapartha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0