Water on Bottle

Nej nu bryter jag mot förbudet att inte blogga på arbetstid... Men det är faktiskt bara 28min kvar på arbetsdagen och jag har verkligen ingeting att göra nu såhär innan jag får gå hem. Visserligen vet jag lite som kanske skulle behövas göras nu när jag tänker efter, men skall ju jobba 12 timmar imorgon också och då måste jag ju ha något att ta mig för då med.

Ikväll blir det soffslöande framför melodifestivalen... Orkar liksom inget annat. Skall väl äte lite mat med så klart. Åker nog hem till mamma och äter, är för lat för att laga något nu.. Är dödstrött! Men sen så var det ju faktiskt  mamma som frågade om jag och Kriss ville komma till Söderkulla ikväll, så det så. Vet att jag ALLTID är välkommen hem... Så jag vet att jag ALDRIG tränger mig på.

Har ni förresten tänkt på att det är helt sjukt att vi Svenskar (och andra välfärdsländer) köper vatten på flaska. Både med kolsyra och utan. Det är faktiskt helt, helt, helt oförståerligt då vi här i Sverige har ett utav de renaste kranvatten som finns i hela världen. Vatten på flaska kan nog t.o.m i vissa fall vara sämre än det man får i stort sett gratis (om man jämför) genom att lyfta på kranen i köket. Inte är det bra för miljön heller, läs bara det här.
Hämtat från Konsumentföreningens hemsida:
Den totala konsumtionen av buteljerat vatten i Sverige under 2006 ledde uppskattningsvis till utsläpp på cirka 34 000 ton koldioxid. Det motsvarar de årliga koldioxidutsläppen från cirka 8500 oljeuppvärmda normalvillor eller från 12500 bilar.  Det visar en undersökning som SIK (Institutet för livsmedel och bioteknik) tog fram på uppdrag av KfS i augusti 2007.
Är inte detta helt galet? Så om någon av er som läser min blogg har som vana att inhandla flaskvatten så sluta gensat med det säger jag er. Vi måste ju alla börja någonstans med att förbättra miljön så varför inte sluta köpa buteljerat vatten? Skärpning Svenska folket!!!!

Införskaffade lite kläder från H&M:s internetbutik igår kväll... Vet inte om något av det jag köpt passar, men i så fall är det ju bara att skicka tillbaka. Har aldrig bestält kläder via internet innan... Rätt farligt att man bara kan klicka sig hem en massa snygga outfits.. Kan bli dyrt om man inte passar sig. Men en gång är ingen gång, eller vad är det man säger?

// Gula faran är här

Kommentarer
Postat av: ..

är du inte rädd att din arbetsgivare eller någon av dina arbets kamrater skvallrar på dig ?? hehe
För att du brukar jämt blogga på arbetstid ju=)

2008-02-09 @ 22:26:56
Postat av: Karin Englund

Blogga mer på arbetstid alltid lika skoj att läsa!! vill läsa mer mer mer :) haha. Skoj med lite uppdatering här borta in the US. Puss!

2008-02-09 @ 22:46:22
URL: http://karinenglund.blogg.se
Postat av: Emma

är det okej om jag köper vatten på flaska här i france, istället för att bli magsjuk av det överklorerade (eget adjektiv) kranvattnet? ;)
SÅ sur för att jag missar björn gustavsson, kristian luuk & resten av gänget under februari/mars....
love!

2008-02-09 @ 23:29:11
URL: http://byemmaby.blogg.se
Postat av: Martha

Emma: Klart det är okej då du inte tål vattnet i Frankrike ännu.. Utomlands har man ju inget val. Jag och Linda började dricka vattnet utomlands efter ett tag när vi vant oss lite (inte i Asien dock).
..:Ehh va? Jämt blogga på arbetstid? Skojjar du eller? Verkligen inte.. Men de få gånger jag gjort det så har jag tagit det som en rast. De har datorer i fikahörnan här på Ericsson.. Så jag begår inget brott direkt. Och nej jag är verkligen inte rädd att någon skall skvallra på mig eftersom jag inte gör något fel. Hellre ta mig lite tid till att blogga så att vänenr och bekanta har något att läsa än att gå ut och röka stup i kvarten och ge mig skälv lungcanser. Varför vågar du inte skriva vem du är förresten?

2008-02-10 @ 06:48:34
Postat av: Axt0r

Bra tanke d där me vatten ! =) Mkt bra inlägg marthy ! O Amy Diamond hörde jag gick vidare oxå =) (såg dock inte den där skiten =P) men men..Ikväll kommer Boffe ! =D hihihi.. ses rätt snart vi me iofs ;)

2008-02-11 @ 08:41:33
Postat av: Martha

Jo vi ses om en månadg ganska så exakt.. 4 veckor. Då blir det konsert och utgång med förfest hos dig någon dag med tycker jag :) Och den här gången ska vi inte bara stå i kö.. hehe

2008-02-11 @ 13:40:04
URL: http://marthapartha.blogg.se
Postat av: Axt0r

låter kanoners kanon ! =)

2008-02-12 @ 08:07:59
Postat av: Emma

hörrö, smulan!
skriv oftare!!!
jag måste ju få uppdateringar om borås emellanåt.
big love.

2008-02-12 @ 12:32:00
URL: http://byemmaby.blogg.se
Postat av: Axt0r

vad e "gula faran" ? =)

2008-02-15 @ 15:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0