Föräldrar som lagar crèpes och Djävlar som bär Prada

Har precis kollat klart på Djävulen bär Prada, har visserligen sett den förr men utan svensk text. Tänkte att om jag ser den igen med text så kanske jag får en aha upplevelse här och där. Att jag liksom kanske missat något som jag inte förstod på engelska. För så kan det ju vara ibland. Vissa skämt som sarkastiska meningar som inte är desamma direkt översatta tillexempel. Men förvånande nog så hade jag inte missat något nämnvärt. Kanske är bättre på engelska än vad jag trott??

Är hemma på Söderkulla nu. Matz och Mamma göra crèpes där nere och det skall bli väldigt gott då jag är vrålhungrig. magen kurrar mer än vanligt.

Om jag hade varit hemma(lägenheten) nu så skulle jag försökt göra ett montage där klacken på skon spettsar en Crèpes.. Skulle varait kul!

Igår åkte Kriss till Stockholm, han skall vara där hela veckan. Så jag känner mig lite ensam hemma i lägenheten. Därför kommer jag nog spendera rätt mycket tid här på Söderkulla nu under vecka sju. Skall försöka ta mig till Jönköping till helgen med och hälsa på min underbara kompis Linda. Var så längesen jag såg henne nu. Kanske lite schlagerfestivalen? Kanske lite mat? Kanske lite utgång/festande? Lite catching up helt enkelt. Så jag hoppas verkligen det blir av att jag åker för jag saknar min Linda mycket!

Ska försöka lägga in lite illustrationer som jag gjort här i bloggen snart igen.. Kanske redan imorgon.

// Borde utnyttja mina dagar mer

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lägg gärna upp lite nytt, alltid lika kul å se dina grejer :)

2008-02-12 @ 20:02:31
URL: http://nannisjohanna.blogg.se
Postat av: johanna

vem borde inte utnyttja sina dagar mer!:P Vi hörs i mån! vi har också some catching up to do! Puss babe

2008-02-12 @ 23:39:44
URL: http://hdhgab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0