Efter lugnet kommer stormen

Egentligen skulle jag vilja skriva om den mysiga jul jag och familjen har haft.. Men i samband med det vill jag lägga in bilder. Har dock inte kameran här så jag skriver om julafton imorgon istället. Mysig var den i alla fall.

Nu är jag nyss hemkommen från Gina Tricot efter en heldags arbete. Idag var det verkligen arbete på hög nivå. Butiken öppnade 11.00.. Då var det tjockt med folk utanför glasdörrarna. De första rea-galna människorna var nog utanförredan vid 09.00. Det var nästan så att jag fick en lite skräckupplevelse när drörrarna öppnades och flera hundra flickor/kvinnor rusade in i butiken. På bara någon minut så var affären så full med folk att det var omöjligt att röra på sig eller ens se golvet. Uppgiften denna dag gick ut på att plocka upp kläder och galjar från golvet och sedan lägga dem på närsta bord. Folk trängdes, knödde och hade bara en sak i skallen. Billiga kläder, så många som möjligt och gärna nu på direkten. Kön till började vid ingången och ringlade sig sedan genom hela butiken. Jag har aldrig sett en så stökig butik innan. Det var helt omöjligt att veta vart något plagg skulle ha sin ordinare plats. Man vadade bland kläder. Människor på rea är inte min cup of tea, helt enkelt. Men nu efter 2 timmars städning sp ser butiken hyffasd ut igen. Kanske inte om man jämför med hur den såg ut innan rean börja, men ändå okej. Imorgon blir det likadant om än något mildare. SKall bli skönt att få vila fötterna nu i alla fall.

// Jag vill ha ett Wii fit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0