My Dog

Sitter här hemma på Söderkulla.. Fredagen har dragit mot sitt slut.. Eller rättare sagt den har dragit över med 14 minuter. Min söta hund Elsa ligger under bordet och käkar grisöron. Mindre mysigt och luktar skit. Men hon är tyst och lugn i alla fall.
Dags för mig att dra ut till Matildas rum och sova nu tror jag.. Det är ju en dag imorgon också, som man brukar säga.

Denna fredag har bestått av Julens stjärna (teaterpjäs som min kära mamma och lillasyster medverkar i... Tror jag sett den ett tio-tal gånger vid det här laget), jag har strosat på stan bland matstånden och julbodarna, bakat bröd med mamma, jag har varit i kyrkan och fixat lite med julstugan som skall hållas imorgon och nu är jag hemma.

Imorgon blir det fest med finlands-tema (tydligen deras självständighetesdag) och Trägårn på kvällen. Men på dagen blir det som sagt var julstuga.. Lotter, mini-luciatåg, fika, vänner, mys, pengaspenderande och förhoppningsvis vinster.



Någon dag längre fram skall jag lägga upp lite bilder på den tidning som jag och min projektgrupp har färdigställt idag... Men än så länge får den förbli lite hemlig.. Den heter Offset i alla fall..

// God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0