Lastbilsmässa

Strax är det någon festivalliknande grej som drar igång nere vid Vätterstranden och eftersom jag har min husvagn belägen bara 300m där ifrån så struntade jag i att samlas vid skolan den här gången. Klockan 19.00 ikväll är det SWE (student water event) på Rosenlundsbadet, som ni ju redan vet. Det blir förfest i min husvagn (eller rättare sagt förtält) den här gången då jag bor bara 300m från badhuset också..

Det är helt proppfullt med husvagnar, tält och husbilar på campingen just nu.. Detta beror på att det är lasbilsmässa på Elmia (typ som Åhaga) bara 200m här ifrån. Så på Villa Björkhagen (campingen) är det ett par hundra lasbilsfantaster och jag och Kriss. Vi känner att vi inte riktigt passar in här. Vi är visserligen inte här så mycket, men ändå... På kvällarna är det livemusik, storstark med jäger för 88kr, lövbiffar, skrål, grova ord, lättklädda lastbilsfruar, vilsna barn och fulla gubbar... Trailer park helt enkelt. Så mitt smeknamn White Trash passar väldigt bra just nu.

Lite ramsor:
"Maskin är inget för oss och ljus är inget för oss. Nej, bygg är inget för oss... För vi är data förstås"

"Vem är det som står kvar? Data står när de andra faller!"

"Data har värdens bästa nolleklass i år, nolleklass i år, nolleklass i år.
För data har världens bästa nolleklass i år och HI-LIFE älskar vi"

"Ekonomer har smör i håret"
"Ekonomer har sex för pengar"


// Time to go

Kommentarer
Postat av: Sanna

Oh jag är bäst på att googla fram folk. Jag kan ju meddela att du gjorde rätt i att komma senare idag (fast det har du säkert redan hört), dagen var inte till belåtenhet och det var synd men vi visste ju inget om vad som väntade tyvärr.



Medan ni badar sjukt mycket så vilar jag upp mig en aning men jag hoppas ni har det kul just denna sekund. Och att ni ger nyktra faddrarna ett break ;) Haha! I morgon Donkbrännboll till max!

2008-08-22 @ 19:41:43
URL: http://bikku.se/sanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0