The Dark Night

Precis hemkommen från att ha varit på Bio. Filmen som sågs var "The Dark Night".. Jag tycker den var bra. Sevärd helt klart. Och precis som alla andra så tycker jag med att Heath Ledger var suverän i sin tolkning som Jokern. Å andra sidan så kan jag verkligen INTE förstå hur IMDB kan ge filmen så bra betyg. Det finns massor med filmer som är bättre. Jag vågar nog säga att The Dark Night är den bästa under sin kategori. Mycket bättre än Superman och Spindelmannen och alla de där Superhjältefilmerna. Men jag menar Forest Gump, Sagan om ringen triologin, Pulp Fiction, Blood Diamond mfl är tusen gånger bättre än den här Batman-filmen. Så att ligga i topp på IMDB's lista förtjänar den inte. Men se den ändå.. Heath är bra och filmen är som sagt den bästa av sitt slag. Enligt mig då alltså!!!

Har ni föresten tänkt på att Batman inte är någon superhjälte.. utan "bara" en hjälte. Spindelmannen och Superman och alla andra superhjältar har någon onaturlig kraft och de kämpar mot galna varelser som vill ta över världen. Batman däremot har tränat sig själv till "perfektion" för att bekämpa småtjuvar, galna människor och bankrånare. Jag tycker man kan relatera mer till Batman än vad man kan till de andra superhjältarna. Dessutom så överlämnar Batman alla sina tjuvar till polisen. Spindelmannen och Superman dödar de som är elaka. Så jag hejjar på Batman i fortsättningen... Just so you all know!



Igår var det lite party på Regementsgatan. Vi blev ett gäng på 10+ som spelade lite spel, drack och snackade allmänt strunt. Vi drog sedan alla ner till stan i olika omgångar och jag hamnade på Vimmel med Emma, Linda och Daniel. Kriss hamnade i en solstol, för påverkad för att orka fortsätta kvällen. Vimmelvistelsen blev dock inte långvarig. Så bara en kycklingrulle och en taxiresa senare var jag åter hemma. Men kvällen var lyckad och trevlig.

// Campino is the shit

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Bra att du köpta rullen på campino och inte borås kebab :)

2008-08-04 @ 04:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0