Guling

Sitter just nu och slappar lite. Det känns behövligt efter 3 dagars fullsmeckat schema. Klockan halv ett drar det igång igen visserligen. Då skall vi på stadsvandring med våra faddrar. Detta må låta som en lugn aktivitet. Men en liten fågel viska i mitt öra att ombyte skulle vara klokt att ta med. Samma fågel viskade också något om att bada i en fontän. Så jag håller mig på den säkra sidan och tar med ett litet ombyte.

Jag tänkte förklara lite här på bloggen hur det fungerar med overallerna som vi har fått.
Jönköping har fem olika inriktningar på sina skolor som alla har olika färger. Hälsohögskolan har vita overaller, tekniska (jag och Kriss) har gula, högskolan för lärande och kommunikation har röda, ekonomerna blå och internationella handelshögskolan har gröna.
Inte nog med detta, utan alla linjer har sedan varsin färg. Min linje (Grafisk design och webbutveckling, även förkortat DG) har röd. Detta ser man på de tygremsor som smyckar overallbenets sidor. Kristoffer som går byggnadsutformning har blått.
Sedan pryder man overallen ytterligare med olika märken. Man får nya märken genom att delta i olika aktiviteter, sittningar, lekar, resor etc. Än så länge har jag bara samlat på mig fyra märken. Ett visar vilken linje jag går och den sitter på högra bröstfickan. En står för insparken. Ett märke visar att jag deltagit i overallsermonin (de bilderna jag visade i förra inlägget). Och det sista visar att jag varit med på caps. Caps är ett slags dryckesspel som går ut på att smätta kapsyler i varandras glas. Träffar man någons glas så får den dricka typ.
Det finns mycket mer att säga om just overallerna. Det finns många olika regler för hur den skall användas, vad man får och inte får göra i den osv. För att bara nämna en regel så kan jag säga att overallen bara får tvättas ifall man själv är i den. Så tvättmaskin är uteslutet.


Om en fadder har på sig limegrön t-shirt (som på bild 1) så betyder det att han/hon är nykter hela kvällen...

Nu skall jag käka lite frukost och sedan bege mig till Munksjöparken där vi skall samlas för vår lilla stadsvandring.

"Här marskerar data fram, verje kvinna, varje man. Ritar snyggt och kablar dra, det gör data jävligt bra"
Ja jag tilhör gruppen data.. Så jag är en lite nörd nu. Det är ju så att man skrattar när man hör det.

// På fredag är det poolparty på Rosenlundsbadet

Kommentarer
Postat av: Nets & Mils

Stockholm säger hej hej och lycka till :) Puss

2008-08-21 @ 12:40:20
Postat av: moa

Det låter skoj. Har du och kriss fått några nya vänner? jag drömde att kriss kastade en schampooflaska på mig inatt, riktigt ont gjorde det och jag började gråta i sömnen. hehe....

2008-08-21 @ 13:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0