Singing in the rain

Då var helgen över och arbetsveckan har tagit sin början igen, som så många gånger förr.
Jag har haft en underbar helg i huvudstaden tillsammans med mina systrar och min mamma. En så kallad tjejhelg helt enkelt. Trevligt, trevligt!!!

STHLM (bilder kommer att dyka upp så småning om)
Vi anlände vid 14.00 tiden på fredagen, vid södra mälarstrand, lämnade våran packning på den båt där vi skulle bo och begav oss sedan av in mot gamla stan och restaurang Agaton. Vi var hungriga som varjar då et enda vi fått i oss hittills under dagen var frukost. Visserligen en rejäl sådan på hotell uttern strax utanför Gränna. Det blev en pasta med soltorkade tomater, basilika och kyckling. Efter måltiden drog vi oss tillbaka till våra små hytter på "den röda båten" och där gjorde vi oss iordning för kvällen. När detta vare gjort tog vi oss en långsam promenad genom gamla stan, förbi rikstadshuset, drottningatan bort, förbi sergelstorg (plattan) och sedan vänster ner på kungsgatan till Oscars teatern. Där fick vi beskåda musikalen "singing in the rain", ett mästerverk med mycket humor och häftig dans. Jag rekomenderar den verkligen. Se den när den kommer till Göteborg om ni får chansen. Efter detta blev det Agaton ännu en gång (inga andra restauranger som vi hitta var öppna) och sedan gick vi och la oss.
Lördagen bestod i stort sett bara utav shopping. Shopping, shopping, shopping... Gallerian, Sergelgången, PUB, SOUK, Åhlens, drottninggatan med alla dess affärer mm. Vi tog oss en lunch på Kungshallen med. Mycket folk, men okej mat. På kvällen avrundade vi med en bio, "solstorm" med Isabella Scoruppco (stavas?) och Persbrant. Den var sevärd. Innan vi gick hem och la oss åt vi på restaurang "Järntorgspumpen" som ni nog förstår låg i gamla stan vid Järntorget. Mysigt!
På Söndagen var det utcheckning vid 12.00 och då körde vi ut till Bagarmossen där vi hälsade på Sysslingen Emelie som pluggar i Stockholm. Vi fikade lite i hennes mysiga lägenhet, men sen bar det va hem.
Helgen var helt enkelt jätte trevlig och mysig. Nästa år blir det en ny tjejhelg, men utan shopping. Man får så förgjordat ont i fötterna utav en hel dags shopping. Trotts detta införskaffades det inte så mycket från min sida.
Mössa, skor, trosor, strumpbyxor, benvärmare, julgranskulor, toppstjärna och en rolig almanacka.

I natt fick jag en lillasyster till... KUL!!! Skall bli kul med en liten bebis igen. Visserligen kommer jag völ inte träffa henna jätte ofta. Men ändå! Namnet vet jag inte. Men pappa pratade något om Emma innan hon var född. Om det blev det får vi se. Anton och Emma är ganska gulligt ihop i alla fall!

Veckan som kommer blir ganska lugn. Men helgen blir desto stressigare. Shopping i Gbg med krilledill, Singstarmys med Emma, Tilda, Clara. Linda??, Basic i kyrkan med lunch på söndag, träffa Johanna?, Städa, diska, färdigställa tenta? mm. Men ingenting som inte hinns med.

Nu måste jag återgå till arbetet. Tog lite längre tid att sammanfatta helgen än vad jag hade trott. Som tur är så händer det inte så mycket på Ericsson nu för tiden. Ganska lugnt och skönt. Men tiden går saktare tyvärr. Hela 3 timmar kvar tills jag slutar och jag vet verkligen inte hur jag skall kunna fördriva den tiden. Men lyckas nog på något sätt.

// Min syster dejtar Fredrik Reinfeldt

Kommentarer
Postat av: systern

martha, dejtar? jag skulle vilja säga att det är mer seriöst än så.

2007-11-05 @ 21:25:31
Postat av: Martha

Okej okej.. men jag vill inte gå ut för hårt. Vet ju inte vad som får läcka ut eller inte. Vill inte att pressen skall få ngt om bakfoten, det kan nämligen få förrödande konsekvenser. Man vill ju inte skapa några falska rubriker om man säger så.

2007-11-05 @ 22:41:50
Postat av: johanna

åhhh vad mysigt ni verkar haft det! Ringer dej ikväll! PUSS

2007-11-06 @ 09:14:13
URL: http://hdhgab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0