Den där Martha snart får gå

Sitter hemma i sängen... Börjar inte jobba för ens 14.00 så det blir lätt att man stannar kvar ett tag i sängen på morgonen. Lyssnar på en massa musik. Skaffat mig en hel del nytt nämligen. BSB:s senaste album tom, fråga mig inte varför. Har inget annat album med dem så varför laddade jag ner det här?


Var på sjukhuset och tittade lite på min nya lillasyster Emma. Hon var sör, knubbig och hon hade jätte mycket hår. Hon blev arg på mig när jag lyfte på hennes täcke. Hon tyckte det blev kallt då. Men jag ville bara se hur lång hon var.


Oro på jobbet nu. Har en jobbig känsla i magen hela tiden. Väldiga nedskärningar. De har snart slut på inhyrda. Jag och Kriss är några av de få inhyrda som är kvar. Men vi lär få gå vilken dag som helst nu om jag förstod min chef rätt. Kriss manpower kontrakt går ut om bara 2 veckor. Kommer han få nytt? Kommer han hinna skriva nytt innan han får gå? Eller får han stanna på ericsson? Mitt går ut i Januari. Undra vart jag hamnar när de plockar mig från Ericsson? Jag är den som i förrådet (den avdelningen jag jobbar på) varit på ericsson kortast. Jag har varit i just förrådet längre än i alla fall 3 personer. Men det räknas inte. Ericsson tar någon från en annan avdelning och låter den personen ta min plats istället. För på ericsson räknas det tydligen inte om nan redan kan ett jobb utan om hur länge man varit där. Knepigt! På måndag vet jag nog hur det kommer gå för mig och mina inhyrda kamrater, för då har chefen varit på chefsmöte. Jag är i alla fall orolig. Inte kul när man inte vet hur det kommer bli.


Göteborg imorgon alltså. Kan bli kul. Koppla bort från jobbet lite. Fast det kan nog ara på sin plats att inte slösa allt för mycket med pengarna. Osäkra tider.


// Fars dag närmar sig

Kommentarer
Postat av: Peter K

Snackade med Martin för ett tag sedan om just alla nedskärningar! Men att det var så illa kunde man ju inte tänka sig!! Tur att man inte jobbar på Ericsson längre då!!=) Men det är bara att hålla tummarna! Dom kan ju inte slänga ut sitt nya stjärnskott Martha!!=)

2007-11-08 @ 15:15:19
Postat av: Martha

nej jag är ju ovärderlig

2007-11-08 @ 16:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0