Folkets jubel!!!

Idag fyller min underbara Johanna 21 år... Henne firar vi och tänker extra mycket på idag!

Enligt min mamma så det när man fyller 21år som man blir myndig. Därför har vi firat just denna ålder lite extra hemma. Året efter (alltså då man fyller 22) firas man nästan inte längre.. Eller jo det klart man firas. Men inte på samma gamla vanliga sätt. Då förväntar sig mina föräldrar att det är jag som skall bjuda på mat och så kommer de över med en bukett blommor... Låter väl sådär halvkul... Men jag antar att det är så när man blir äldre (tänkte skriva vuxen, men känner mig inte som det...)

Sitter på jobbet, som vanligt när jag skriver. Är en ganska lugn dag. I alla fall för mig som inte upptäcker och hittar allt som behövs göras... Min kolega däremot är stressad hela tiden... Kanske kommer jag också vara det när jag jobbat här ett tag? Jag låter er veta efter mina 6månader här på Ericsson.

Händer mycket kul framöver... MYCKET MYCKET KULIGA SAKER!
Johanna har som bekant fyllt år (fyller år i detta nu) och skall självfallet ha lite firande.. 4:e Augusti antagligen.. Längtar vi till.

Jag och Kriss skall ha inflyttningsferra... (för er som trott att vi redan haft det så har vi alltså inte det). Den 18:e Augusti smäller det. Släkt och vänner... Det blir öppet hus hela dagen. Den som inte vill festa på kvällen kommer på dagen och den som inte vill bara käka mat på dagen kommer på kvällen och festar. Smart va!?! (Vet att jag inte är den enda som gjort sin inflyttningsfest på detta sätt)

Helgen där emellan är det församlingsläger... (10-12 Augusti?) Skall bli mysigt.. Lägerbål, mat, prat och lekar...

Någon gång i Augusti blir det även Liseberg. Om det går att trycka in dett mellan fest, läger och jobb vill säga.

Vad händer sen då? Jo då försvinner alla vännerna igen. Oslo? London? Lund, Jönköping mm. fast den här gången blir jag inte ensam kvar. Jag kommer förhoppningsvis ha Emmy i en lägenhet på Normalm... Det tackar jag för!

På Onsdag kommer den efterlängtade lönen och då vet jag en person som drar ner till stan och Indiska och inhandlar hatthylla, skoställ och kanske en spegel att sätta upp i hallen. Kanske blir det en lampskärm med. Någon (jag nämner inga namn, men hon börjar på S och slutar på ara) gjorde sönder den på senaste festen.

Nu borde jag återgå till arbetet.. Ser ju inte så bra ut om jag bara sitter här och bloggar. I för sig fins det ingenting att göra.. Men men... Något går säkert att hitta på!

// Harry Potter i all sin ära, men vem orkar läsa böcker när det fins film?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Martha...Martha..charmen med Harry-böckerna är ju att man blir så himla involverad och näst intill besatt av hela den magiska världen. Det går inte att säga samma sak om filmerna. Och jag tänker inte svara på din fråga..haha, inte via bloggen iaf, då kommer folk hata mig. Men ta min msn av någon av våra gemensamma vettja, så kan vi tjöta där.
Inflyttningsferra alltså..trevligt!;D

2007-07-23 @ 15:21:04
URL: http://iwannahavethelongestname.blogg.se
Postat av: Martha

Hahah.. Ja jag förstår faktiskt tjusningen med att läsa en bok istället för att se en film om samma sak. Jag gillar att läsa böcker.. Hehe

2007-07-23 @ 16:55:20
Postat av: Ulrika

Haha..jaa, kunde nästan tänka mig det..:)
Hoppas din kväll varit bra!
Natti och kram

2007-07-23 @ 21:45:01
URL: http://iwannahavethelongestname.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0