Slingor och förberedelser

Om en halv timma skall jag slinga håret.. eller rättare sagt Moa, min syster skall göra det på mig. Ljusare tror jag.. Var längesen mitt hår var ljust nu. Får bli mörkare igen tilll vintern. Egentligen borde man göra tvärtom. Färga håret ljust på vintern och mörkt på sommaren. Mörkt hår gör ju att man ser blekare ut i ansiktet och på vintern är man dessutom redan blekare då man inte ligger ute och pressar i solen som på sommaren. Hm.. Men jag skall ändå färga det ljust idag. Vill få håret att se solblekt ut.. Solen har liksom inte hunnit att göra sitt den här sommaren så får hjälpa den på traven...

Jobbar kväll den här veckan...
Lite tråkigt. För man får inget liv när man jobbar kväll. Man sover ut på morgonen, så man hinner i stort sett bara laga mat och göra sig iordning innan man skall och jobba. Men den här veckan skall bli annorlunda. Jag skall försöka gp upp i tid och få saker gjorda inför helgen. T.ex. städa, slinga håret, handla en massa mat och förhoppningsvis också bli klar med tentan. MÅSTE bli klar med tentan. Nästan pinsamt så lat jag är på den punkten.

En skata är ute och promenerar
på fönsterbrädet och balkongen. Låter klack klack, klick, klick när han går omkring med sina pinnar till ben. Han är har rätt så ruffsiga fjädrar. Han har nog fått sig en omgång av de andra skatorna. Jag har nämilgen märkt att fåglarna som hänger här utanför vår balkong inte är så värst trevliga mot varandra. De hackar och kraxar på varandra. Men så är det någon idiot som slänger ut smörgåspålägg på gräsattan med.. hela skink- och korvbitar.. Äckligt. Inte konstigt att det alltid kraxar och gapas utanför sovrunsfönstret då. Men den här skatan var väldigt söt i alla fall... han kikar in på mig. Han kanske är mobbad...

Dags för lite frukost nu tror jag... Hönökaka skall det bli för det är gott.

// Skickar ett påminnelse sms till de inbjudna ngn dag i veckan... håll öronen och ögonoen öppna

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej Marthy! Jag är superintresserad av din fest, låter som en riktig höjdare. Ska verkligen försöka. Jag får höra av mig till dig lite senare i veckan..?
Lägenheten ligger i Majorna:) Ska bli såå kul!:)
Kramar

2007-08-14 @ 18:18:35
URL: http://iwannahavethelongestname.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0