Att vara adopterad

(Jag är inte adopterad nu bara så att ni inte tror det... Bara rubriken på den lilla berättelsen här nedan som lyder så.)

Att vara adopterad!

En lågstadieklass hade fått i uppgift att rita en teckning av alla i sin familj och sedan visa upp den för sina klasskamrater.
En mörkhyad kille med affrokrulligt hår visade upp sin teckning och de andra barnen i klassen blev förundrade över att pojkens föräldrar var vita.
"Det är för att jag är adopterad" sa pojken.
"Vad betyder adopterad?" frågade en flicka i klassen då.
"Det betyder att när jag var en liten baby så växte jag i mammas hjärta istället för i hennes mage" svarade pojken.

Söt berättelse. Smart och fins sätt att beskriva vad det innebär att vara dopterad. Blev helt kär i den här söta berättelsen när jag läste den igår. Cute, helt enkelt!

Påskveckan har gått och jag ahr varit i Trysil... Det var kul och jag har nästan lärt mig åka telemark nu.
Det var svårt i början, men när man kom in i det så gick det faktiskt ganska bra.

Några ord/meningar som kan beskriva trysilresan med familj och pojkvänner (systrarnas pojkvänner och min):

Snö, stjärtlappsrace, mycket mat, spricka i båtbenet, kul, blåst, svarta backar, telemark, trasiga termobyxor, trasiga vantar, after ski, razor, elsa vägrar komma ner från taket, duscha, lekar av olika slag, godis, elfsborgs match, fula bettan, lindvallen, storm, stängda liftar, skadad svanskota, underbara syskon, farliga nybörjare, filming, fotning, vin, öl, cider, ännu mera snö, strålande sol, fräknar, bränd näsa, skidglasögonbränna, träningsverk i lår och vader, härliga minnen... Och mycket, mycket mer!

image8
Elsa sitter på taket och vägrar komma ner. Hon tycker om att vara på taket...

// Godsend är en dålig film... (såg den just på medieanalys lektionen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0