Packlista

Om 9 dagar sitter jag på tåget påväg upp till Stockholm och Arlanda. Det är verkligen inte långt kvar nu. Tänkte börja lägga fram saker till min packning redan idag, eftersom jag inte kommer ha mycket tid till det i veckan som kommer. Dels kommer jag åka hem till Borås över påsk och har sedan bara måndagen på mig att packa och dels så har vi fullt upp med kinaprojektet varje dag fram tills dess. Så innan allt drar igång imorgon ska jag i lugn och ro försöka packa så smått. Blir mycket skönare på måndag om det mesta ligger framme i en prydlig hög när jag kommer hem med min backpackerväska.. så jag bara kan lägga ner allt där.

Kläder och accessoarer:
2 bh:ar
10 par strumpor
12 trosor
5 toppar
5 linnen
2 leggings
1 jeans
1 shorts
2 tjocktröjor
2 klänningar
sovgrejjer
1 bikini
1 par skor (ballerinaskorna tror jag)
1 handväska
1 par örhängen
1 hallsband
1 solglasögon

Hygien:
sminkväskan (foundation, rouge + borste, mascara, solpuder + borste, eyeliner, en ögonskugga och conceler)
shampo
balsam
tamponger
p-piller
tandborste
tandkräm
badlakan
handuk
rakhyvel
nagelklippare
hårborste
ansiktsrengöring
hudlotion
nässpray
topps
plåster
parfym
deo
alvedon
solskyddsfaktor
handsprit
hårblås
hårspray

Smått och gott:
mobilladdare
kortläsare
extra minneskort till kameran
usb-minne
internetdosa
hänglås
kamerakvitto

I handbagaget:
flygbiljett
pass
plånbok (pengar, legetimation och visakort)
kameran
batterier AA
mobil
hörlurar
bok
godis
dricka
mellanmål (typ smörgås, risifrutti)
extra trosor
extra strumpor

På mig när jag åker:
t-shirt
mjukisbyxor
kofta
sjal
vårjacka
tygskorna

Shittibitti vad mycket saker man behöver... Hoppas det ser mer ut här än vad det är i verkligheten. Väskan får i vilket fall väga max 20kg.. och det vill jag verkligen inte komma upp i.



Är det något jag glömt eller kan stryka från listan??



// Puss

Kommentarer
Postat av: mammisen

ovanligt bra lista, inte särskildt över dimentionerad...alls...

10 par strumpor???? skulle inte jag tagit med mig, jag skulle ha tagit med mig 3 par strumpor, de går blixt snabbt att tvätta upp i handfatet, med en droppe schampoo, om du ens kommer att ha strumpor på dig????



och ALDRIG har halsband stavats med två L !!!! skörp you!



när ska ni åka hem härifrån? söndag? måndag f m ? boka buss NU för det är påskhelg o säkert svårt m biljetter!

vi kör nämligen bara kanin transporter!!!! :-)

pusspusselipusspuss

2010-03-29 @ 11:47:16
Postat av: Martha

Ja kanske är det lite för många strumpor.. Men jo vi kommer använda strumpor det mesta av resan. Är ju bara mellan 7-15 grader i både peking och Shanghai. Bara i Hong Kong det kommer vara sommarvärme!



Du vet att jag inte kan stava...



Ja, jag ska boka buss. Kriss ska inte med till Borås över påskhelgen. Han jobbar heeela långa helgen tyvärr. Och jag hade tänkt åka hem på måndag förmiddag ja :)



Puss

2010-03-29 @ 19:47:13
URL: http://marthapartha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0