God mat och rolig kväll

Igår var det kåren.. Hade väldigt kul. Stannade till stägning för en gångs skull. Dansade, skrattade och hade fruktansvärt roligt.

Jag och Kriss har precis ätit lite texmes.. en smalvariant till och med (som vi hittade på arla.se). Det var väl inte riktigt därför vi valde receptet; utan för att den innehöll majskolvar som jag har varit sugen på lääänge. Jag kan verkligen rekomendera det:

Ingredienser (4 portioner)

300 g nötfärs, 10 % fett
1 gul lök
1 morot
2 tsk smör
2-3 tsk tacokrydda
2 dl minifraiche
2 majskolvar
1 pressad vitlöksklyfta
ca 1 krm salt
16 nachos chips, ca 50 g
1 dl Arla Köket riven ost mager
1 dl tacosås
rucolasallad


Gör så här

Skala och hacka löken. Skala och grovriv moroten. Fräs lök och morot i smör i en teflonpanna. Lägg i köttfärsen. Stek under omrörning så att den blir grynig. Tillsätt tacokrydda och halva mängden minifraiche. Låt det koka någon min. Koka majsen i lättsaltat vatten, ca 10 min. Ta upp och skär i bitar. Blanda resten av minifraiche, vitlök och salt. Värm chipsen i mikrovågsugn eller vanlig ugn. Servera färsen med chips, majs, minifraiche, ost, tacosås och rucolasallad.

// Mätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0