Det luktar isterband

Har nyss ätit isterband med dillstuvad potatis till.. underbart gott. Riktig svensk husmanskost.



Idag har jag och Kriss varit i tre olika djurbutiker för att kolla priser etc inför kaninköpet. I en gullig lite butik ska de få in nya kaninungar i nästa vecka. Så det får nog bli en av dem. Snart är han min.. Alfons! Ja det är så han ska heta!
Imorgon ska jag och Kriss umgås med Linda och Daniel. Först skall jag jobba på kåren dock. Mitt första arbetspass på kåren.. men det kommer säkert gå jätte bra. Är ju bara lite tacos som skall tillagas!

// http://www.moelimoa.blogspot.com/

Kommentarer
Postat av: mam

jag bara säger en sak... OM du nu är så knasig så att du faktiskt köper kanin, så ska du INTE - får du iNTE köpa en utan MÅSTE köpa två! hur ensam hade du tänkt att stackarn skulle bli????????????????????? köp två!

två katter? två sköldpaddor, två hundar, tusen möss...två kaniner???? har du inte lärt dig nånting? köp INTE en hane och en hona bara för allt i världen!

2009-09-10 @ 23:52:51
Postat av: Martha

Jag har frågat runt lite på olika djuraffärer och de säger att det går bra med bara en kanin. Men jag tror nog att det får blit vå ändå.. Antingen en hona och en kastrerad hana eller två kastrerade hanar. Två honor får man absolut inte ha tillsammans för de psykar varndra tydligen. Så jo kanske blir en Alfons och en Molgan. Måste bara kolla upp vad det kostar med kastrering.. Hm..

2009-09-11 @ 11:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0