...transpirationen viktig är...

Idag är allt inhandlat... allt för att kunna göra en egen vinsats. Vitt vin av märket kiviks. 23 liter vin är nu i startfasen, men om några veckor har jag 30 st vinflaskor färdiga att avnjutas. Enligt bruksanvisningar skall man låta vinet ligga och lagras i sina flaskor 2 månader ytterligare för bästa smak. Men sånt tjafs kommer inte jag orka med.. När det är jag som gör vinet så kan det ju inte bli annat än gott, så vem behöver lagring då?



Förutom vintillverkning har jag inte gjort i stort sett någonting. Läst ut "flickan som lekte med elden" och nu påbörjat "luftslottet som sprängdes", varit och handlat och lagat panerad fisk med kall sås och potatis, försökt sola, försökt ta ner ett tält innan regnet kom (regnet hann före) och kollat på allsången. Ja, i stort sett ingenting. Nu ska jag sova. Imorgon vankas det jobb.

// ...hit med vin, mera vin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0