Back to 1800

Imorgon är det personalfest... En till två gånger per termin annordas det personalfest för de som jobbar på kåren.. Eftersom jag jobbar i KUG (kockar utan gränser) och lagar mat då och då till alla hungriga kårenbesökare så är även jag bjuden på detta event. Det skall bli kul! När man annländer brukar man få en summa pengar som man kan spendera inne på kåren under kvällen.. lite som en belöning för det man har jobbat (vi kommer in gratis på kåren också). Om man skall vara riktigt cynisk så kan man säga att vi får betalt i alkohol.. Visserligen är det upp till var och en vad man skall använda pengarna till och om man vill gå till kåren på onsdagarna. Men är det gratis så är det och får man pengar när man är på väg in till en bar så får man.. Ja ni fattar vad jag menar. Han känar rätt bra på oss frivilgarbetare den där Kroon (ägaren av akademien alias kåren). Jag menar pengarna vi får som belöning går ju direkt tillbaka in i hans verksamhet.. Visserligen är ölen billig, men ändå...
Nej nu ska jag inte låta sur och nedlåtande mot Kroon och kåren.. Jag gillar kåren. Jag är glad över att det finns ett student-uteställe här i Jönköping. Jag gillar att jobba i köket och jag gillar att få gå gratis in på Onsdagarna. Jag gillar att drickan är billig och jag brukar ha kul med mina vänner när jag är där. Ser fram emot imorgon helt enkelt!



// Payday

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0