Kortspel

Var som sagt på blackjack-kursen igår... Fick lära mig lite allt möjligt.. Bland annat att kupera/blanda korten på ett så diskret sätt som möjligt (så att man inte visar valören på korten för de spelande), skära marker, lite olika regler, hur man läggar ut korten på ett så snabbt och snyggt sätt som möjligt. Vi fick ta med oss en BlackJack-kortlek hem och öva oss på att blanda. Vid 17.00 är det dags för kurs igen. Undra vad vi ska få lära oss då? Måste erkänna att det är ganska kul. Men jag kommer vara måttligt nervös när jag ska jobba första gången (och det verkar som om det blir under påskhelgen).



Imorgon åker jag hem till Borås. Anledningen till att jag åker hem den här helgen också är för att min kära vän Emma fyller år (idag faktiskt) och ska ha lite partaj. Ska nog köra lite BlackJack med familjen där hemma.. Om de vill så klart...

// Smet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0