Jag älskar också after ski

Jaha då var man hemkommen från Åre...

Jag är jätte förkyld och igår var det nog lite feber också. Ligger och hostar hela nätterna nu. Men det gör inget. Det är priset man får betala om man vill ha både skidåkning från tidig morgon och sedan afterskia hela natten. Jag har haft galet skoj måste jag säga. Och det är bara att hålla meed Nilla om det faktum att jag numera ÄLSKAR after ski...

Vi bodde väldigt centralt, precis under VM 6:an (liften) och farligt nog så bodde vi bara 1 minut från MAX. Blev lite hamburager sådär på kvällkvisten ibland. Skidåkningen var varierande bra. Allt från +7 till -20 grader, allt från isblanka backar tilll nysnö och allt från disigt grå himmel till klarblå med sol. Vi har fått lite av allt under denna resan kan man säga.
After skin var bäst på Dippan och sedan kom Bygget och Fjällgården på delad andra plats. Åker ni till Åre innan April så rekomenderar jag verkligen Wallmans på Dippan, helt klart en av de bästa och mest medryckande shower jag sett.
Lärt mig åka nyggt har jag gjort också. En gratiskurs på två timmar med skidlärarna Robbin och Mats. Så nu åker jag inte bara fort, utan även med stil... ;)

Nu tänkte jag lägga in bilder och filmer från resan på facebook, så ta en kik där om en stund. Sitter i skolan och utnyttjar deras internet nu. Vi har ju som sagt var inget internet nu fram till Februari då vi flyttar igen. Men jag överlever säkert. Tv:n har dock börjat krångla nu också. Så vi känner oss lite issolerade ute på Råslätt för tillfället. Tur att mobilerna fortfarande är hela i alla fall.

// Hejsan backen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0