Fem flyttar på sex månader = Galet

Är hemma i Borås.. Vilket jag alltid brukar vara när jag uppdaterar på bloggen nu för tiden. Men snart så skall det bli ordning på torpet. Jämna och inte allt för långa mellanrum mellan inläggen, intressantare ämnen, fler bilder osv. Vårt internet kommer nämligen i veckan som kommer.

Jag och Kriss har alltså flyttat nu. Så nu bor vi äntligen inne i stan. Det är en jätte fin lägenhet med valvade fönster, väldigt högt till tak och stora och rymliga rum. Tyvärr behöver vissa tapeter bytas ut och dörrarna är fula lägergårdsdörrar. Men vi skall försöka få tag på en besiktningsman som kan komma och göra ett utlåtande på våra "klagomål" och påpekanden. Hur det än kommer att gå så trivs vi jätte bra. Det känns verkligen som VÅRAN lägenhet. Äntligen, äntligen, äntligen är det slut på allt flyttande. Mamma räknade ut innan att hon hjälpt oss att flytta 5 gånger under de 6 senaste månaderna och det är ju helt sjukt många gånger. Men nu är vi på plats!

På onsdag är det sittning. Babylife sittning. Sittning med superhjälte-tema. Jag skall uppfinna min egna hjälte och klä ut mig till silverwomen. Ska bara hitta en massa silverkläder och färg.

På fredag åker jag till Halmstad på utlandsfest som det kallas. Hjärtslaget som denna helgen kommer att kallas kommer att bestå av fest, sovsalar, sittningar, deras kåren, bussresor och mycket roligt folk. Blir säkert en kanonkul helg.

På lördag har min lillasyster Moa sin avskedsfest. Hon åker nämligen iväg till Asien och Australien den 17:e. Kommer bli tomt utan henne (även fast jag inte bor hemma). Kommer tyvärr inte kunna närvara på hennes lilla tillställning då jag som jag skrev är i Halmstad. Däremot så kommer jag hem på söndagen och firar Mamma som fyller år. Så det kommer bli mycket omkringfarande denna vecka.


Blandade bilder från tre olika festtillfällen (förfest innan kåren, på kåren och cocktailfesten)

// 18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0