Det luktar nytvättat

Eftersom jag var så kallad "nykter fadder" igår och i och med det hade en "nykter fadder t-shirt" på mig, så han jag tvätta min vanliga fadder t-shirt. Skönt! För den var inte allt för fräsch. Så nu luktar den gott igen.

Att vara "nykter fadder" innebär:
att man inte får dricka alkohol (såklart). Självklart får man vara nykter trots att man inte är den nyktra faddern för dagen. Men i alla fall. Är man "nykter fadder" får man en fult limegrön/gul t-shirt med texten nykter fadder på. På så sätt vet Nollorna alltid vem/vilka de kan vända sig till ifall något skulle hända. De nyktra faddrarna har ett extra ansvar för att allt går rätt till och att alla mår bra. All läsk på kåren är t.ex gratis. Så ifall man som nykter fadder hitta någon överförfriskad nolla så måste man erbjuda läsk eller vatten. Man måste också som nykter fadder stanna tills kåren stänger för att se till så att alla kommer hem ordentligt. Skulle någon olycka hända så är det de nyktra faddrarna som skall hjälpa till. Ringa ambulans, säga till vakten eller vad det nu än kan vara.




Nu drar jag till skolgården och hämtar upp alla mina små nollor..

// Tjo och tjim

Kommentarer
Postat av: byemma

söt du är, älsklings-martha! :)

2009-08-21 @ 21:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0