Fläskfilé

Det var såååå skönt att sova inatt efter att jag kommit hem från Karlssons. Blinkande ljus som störde sikten, hög musik som gjorde att man inte hörde vad folk sa, fulla drägg som trodde de kunde spela osv. Nu kanske det låter som om jag var missnöjd med mitt första pass... Men så är icke fallet. Jag är super nöjd. Det flöt på någorlunda bra och min handledare tyckte att det hade gått bra för att vara första gången. Självfallet räknade jag fel ett antal gånger och mitt tempo är ju i ullterapid om man jämför med någon mer erfaren. Men allt som allt är jag nöjd. En av mina chefer ringde innan idag också och berömde mig för min insats (hon var där och kollade till mig igår nämligen). Så får hoppas att det går lika bra (helst bättre) ikväll på Centrum.

Idag har jag, Kriss och Laholm umgåts hela dagen. Vi bestämde oss först för att dra ett varv på stan och kika i affärer. Men dumma som vi är tänkte vi inte på att det idag är röd dag. Istället blev det slapp i varsin solstol på våran innegård. Underbart. Vi bestämde oss också för att grilla. Så den billiga fläskfilén inhandlades och maten blev super god. Härlig dag, helt enkelt.

Nu är jag mest seg och trött. Det tar på krafterna att vistas i solen må jag säga. Ska nog slappa lite framför datorn innan det är dags att göra sig iordning för jobbet.

// Chill out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0