Scouten

Idag i skolan hade vi lite gruppövningar... Vi fick bla ett papper med 15st olika föremål (det var t.ex. sextant, karta, 25liter dunk med vatten, sittdyna, rep, fiskeutrustning etc..) och sedan skulle vi rangordna dem i en skala från viktigast till oviktigast att ha med sig om man förlist och sitter i en livbåt. Våran grupp hade många starka viljor, men tycker ändå att vi lyckades enas ganska bra...
Vi fick även en uppgift som gick ut på att välja olika alternativ om vi hamnade i en viss situation.. En situation var t.ex att vi satt insnöade i ett tält, med endast en gaslampa. Frågan som löd var såhär: vad har gaslampans låga för färg då du skall börja oroa dig. A) gul B) blå C) röd.. På denna fråga råkade jag veta att om lågan är blå så är den syrerikast och varmast (alltså ingen fara på taket med syren i tältet), för det har jag nämligen lärt mig i scouterna när jag gick där för x-antal år sedan... Så nu kallar alla mig för scouten istället för White Trash.. Vet inte vad som är värst faktiskt.. :S


Själv var jag dock en grönskjorta... En mycket stolt sådan :)

Är precis hemkommen från ett medel-pass på F&S.. det var skönt att får svettas lite tycker jag allt. Nu skall jag öva lite på mitt informerande tal om "Plan Sverige" som jag skall hålla imorgon, sedan skall jag göra mig iordning för kvällen. Vi ska ha hemmagjord caps och temat för kvällen är vit t-shirt/top och hatt... Jag äger dock ingen hatt, men får väl låna av någon.

// Spettslegginsarna från GT var slut.. buhu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0