Skiss

Då var man på plats i Borås igen.. Av de tre veckor jag nu bott i Jönköping så har jag spenderat varje helg i Borås (ja församlingslägret var visserligen i Steninge, men med Borås-folk). Men vad gör väl det? Jag skall ju antagligen bo i Jönköping i tre år fram över, så jag hinner väl tillbringa många helger där.

Idag har jag köpt lite skissgrejer som vi behöver ha till en kurs i skolan. Skisstecknink rättare sagt.. Det blev två skissblock, både A4 och A3. Fyra olika sorters pennor.. Grafit 2b och 4b, Monolit? 6b och 2b. En stomph, en klämma, akvarellpennor och radergummi. Att detta införskaffades just idag var bra då jag (och lillasyster Malin) skall på målarkurs i kyrkan. Det skall bli kul tycker jag.. Älskar ju att rita, så lite nya tips och att måla med akvarell skall bli bra att lära sig.

Kvällen spenderades på följande vis.. Först blev det avsked av Matilda på flygplatsen, hon skall som bekant åka till Asien och vara borta i nästan 4 månader. Det var allt lite sorgligt.. Men hon kommer nog få fruktansvärt kul och tiden går ju trots allt ganska fort. Efter detta åkte jag och de andra systrarna till kyrkan och kören.. Där sjöng vi lite. Där efter stod Tonår på schemat.. Vi lekte lekar, gick tipspromenad åt pasta- och tonfisksallad och några av dem är fortfarande kvar. Själv var/är jag för trött för att orka vara uppe mer. Därför ligger jag nu här i sängen och skall sova...

// Om 20min fyller Moa år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0