Irritation och klagan

God morgon... Just nu känner jag att jag går på värsta lallar linjen.. Jag verkligen hoppas att det kommer bli ändring. Nu har jag inte haft några lektioner alls på två dagar... Och när jag väl har lektioner så är det jätte slappt. Specielt i de ämnen som jag vill lära mig mest. Vi har en och samma lärare i alla de program på datorn som man skall kunna. Ni vet InDesign, Illustrator, Photoshop, Flash etc... Jag vill verkligen lära mig ngt. Det är inte så att jag redam kan det som lärafren går igenom.. Nej, för han går inte igenom någonting.. Vi sitter först i två timmar och kollar på en skärm där han tar upp bilder och säger ngt i stil med detta "Här ser ni att bilden är lite för mörk, man kan göra den ljusare så som jag gjort här... Då trycker ni på den knappen och sedan skriver ni i siffrorna 234 och 956 här...". Sen tar han upp nästa bild... Jag menar, vad lärde jag mig på det? Vad lärde sig någon på det? Tacka vet jag Claes som vi hade i alla dataprogrammen på Hjälmared... Han var en bra lärare, han la upp uppgifter med noggranna instruktioner som vi fick lösa.. och på så sätt lärde vi oss hur vi skall handskas med liknande situationer sedan. Nej, jag ÄR missnöjd. Jag vill plugga, jag vill lära mig, jag vill bli bäst... Hoppas innerligt att det kommer bli annorlunda i de andra kurserna sedan... För jag vill INTE ta en massa lån på att knappt gå i skolan. Vad skall jag göra?

12.00 skall jag börja tvätta, sedan 16.00 är det synundersökning... Sedan bär det av hemmåt. Ikväll är det tonår och exakt vad som står på schemat det vet jag inte.. Men det brukar alltid blir kul.

// Hancock var kass

Kommentarer
Postat av: EmmaBy

lämna in ett klagomål till kåren eller liknande (i synnerhet om ni är flera som är missnöjda) så kan det faktiskt hända att läraren blir utbytt. alltid värt ett försök! det har gått igenom på vår skola i alla fall.

2008-09-26 @ 13:16:54
URL: http://byemmaby.blogg.se/
Postat av: Martha

Ja det är ju det som är grejjen.. ALLA, verkligen alla är missnöjda. Det sitter folk där som inte ens vet vad en pixel är (för det är en nybörjar linje) och han förklarar inget. Helt sjukt. Måste i alla fall göra något åt saken.. Vi har snackat om att prata med någon.

2008-09-26 @ 13:35:13
Postat av: mamma

JA, gör något åt det!!!! GENAST !!!! och det här upplägget med så få lektioner/föreläsningar.....alltså vet du ungefär från kurs till kurs hur upplägget är? Blir? och hur lång varje kurs är? tex att under de här tre kommande månaderna har jag tre skoldagar per vecka plus hemuppgifter....för DÅ skulle jag BLIXT snabt anmäla mig som tim vikarie i hemtjänsten på varenda stadsdel i jönköping och på varje äldre boende..... och tjäna en kvarts studielån i månaden så du slipper så stor DEL av lånet.typ sätta in allt du tjänar på extra jobb på ett särskilt konto, ett nytt konto, och bara leva på lånen då som det är tänkt eftersom du inte vet från månad till månad hur mycket jobb möjligheter du kommer att ha/få. och sen om tre år, då har du låt oss säga 75 000 (och det är lågt räknat, typ 2-3 tusen ut i månaden....ej sommar månaderna medräknade för DÅ måste du ju leva på din lön!)på det kontot och då - ANTINGEN gör du något roligt - som reser - köper insatslägenhet i Borås - eller dyngar in den summan som engångsinbetalning på studieskulden.... och vips har du sänkt skulden REJÄLT !!! be a doer !!!! not a soff-potateo!!!

2008-09-26 @ 14:10:25
Postat av: Johanna

Det gör jag :)



Tycker också du ska lämna in ett klagomål, så ska det ju inte vara på en högskoleutbildning!

2008-09-26 @ 14:25:53
URL: http://nannisjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0