Pinocchio

Fakta om Pinocchio:

Skapare: Jim Dine
Höjd: Nio meter
Vikt: 7500 kilo
Aktuell: Som Borås nya landmärke som invigs på fredag den 16:e, klockan 16.00.


Nu är den alltså på plats... Men den kommer snart att få ett skynke över sig som sedand ras av vi dinvigningen på fredag. Och den skall vi ju alla gå på, eller hur!?!

Min personliga åsikt om Pinocchio är den att jag tycker den är cool. Det dumma är att den kostat oss skattebetalare en del pengar. Visserligen inte mycket om man jämför med hur mycket pengar som har donerats utav både privatpersoner och företag. Jag tycker ju egentligen att man skall lägga pengar på viktigare saker så som sjukvård och skola.
En del folk har som argument att Pinocchio inte har med Borås att göra. Men där har de fel... Väldigt fel. Det var nämligen så att Walt Disney hade en teckningstävling när det var dags att göra långfilmen Pinocchio och den som då vann tävling skulle få rita Pinocchio till filmen. Den som vann tävling kom från Boråstrakten.. DET ÄR COOLT!
Sedan så hade jag i för sig inte haft något emot konst som inte har med Borås att göra. Varför måste det ha med Borås att göra? Skall vi bara ha knallar och ullsaxar överallt då eller??? Men som sagt var nu har ju Pinocchio med Borås att göra så slutdiskuterat på den punkten. Snygg är den i alla fall... :)

Jag trodde den skulle vara större...

// Back to work


Kommentarer
Postat av: Axt0r

Haha va tokigt! E´re inte så att "näsan växer" som gör att den får stå i Borås då? =P hehehe

2008-05-15 @ 07:47:50
Postat av: ninty

ja du, det är nästan så att man får åka och kolla in den på fredag.. Fast det kommer väl vara full med folk där då!

2008-05-15 @ 11:09:45
URL: http://ninty.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej det får jag absolut inte bli!!



tack för att du svarade på undersökningen, du är den enda genom bloggen :P

2008-05-15 @ 16:47:40
URL: http://nannisjohanna.blogg.se/
Postat av: Martha

Nej du Axtor då hade den fått stå i din trägård i Spånga...

2008-05-15 @ 16:48:01
Postat av: Anonym

Nej det får jag absolut inte bli!!



tack för att du svarade på undersökningen, du är den enda genom bloggen :P



händer idag då?

2008-05-15 @ 16:48:07
URL: http://nannisjohanna.blogg.se/
Postat av: A

Ah, trodde också den skulle vara större! Men invigningen får inte missas! iloveboras.se är där och bevakar!

2008-05-15 @ 16:49:04
URL: http://iloveboras.se
Postat av: Nina

Jag är också grymt beroende av GG, dom har så grymt snygga kläder hela tiden.. Nu följer jag även Cashmere maffia, coola brudar!



Vad ska du göra ihelgen då? utgång?

2008-05-16 @ 11:07:49
URL: http://ninty.blogg.se/
Postat av: Axt0r

haha tokmarre! så du påstår att vi i spånga lr jag ljuger ?! =O

2008-05-20 @ 10:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0