Feber?

Idag har varit en jobbig dag... Vaknade 15min senare än vanligt, ställde mig i duschen och försökte med hjälp av 10 liter balsam få ut burret jag haft till hår under gårdagen. Jag var för trött för att orka sminka mig, för trött för att orka göra frukost så på jobbet köpte jag både smörgås och lunch idag. Ibland får man unna sig lite.

Väl på jobbet var det inte mycket bättre. Många stressiga saker att göra, mycket tunga arbetsuppgifter (fysiskt) och inte fick man kredd för det heller. Konstigt hur vissa människor tror att de bara kan klaga men aldrig tacka. Tar musten ur en. Men vissa människor är energitjuvar och vissa energigivare, så här det väl bara... Unnade mig att göra minsta möjliga sista timmen (med minsta möjliga menar jag att jag bara gjorde det som var nödvändigt). Ibland får man unna sig lite.

Detta visitkort (fram och baksida) med brevpapper till gjorde jag när jag gick på hjälmared.. Kan jag använda detta eller ska jag göra ett nytt? Kanske bara kan snygga till det lite? Om ni undrar vad EDH borg står för så är Kriss efternamn Edhborg. Tycker det är snyggt! Copyright by the way...


Tror förresten jag fått feber.. Kände det redan på jobbet. Ont i huvudet har jag också, dessutom är jag slö, trött och lättirriterad. Blev McDonalds till kvällsmat för min del nu ikväll. För seg för att orka göra något över huvud taget. Så nu sitter jag här med en påse naturgodis i sängen och skall kolla på Top Model 10. Ibland får man unna sig lite.

// Längtar efter lördag

Kommentarer
Postat av: Johanna

Stackare, bli inte sjuk. Jag klarar mig inte själv på lördag :)

Jag har svinont i min hälsena, hälen har ett blåmärke och är liiiite svullen, vila vila vila!

2008-05-21 @ 20:36:15
URL: http://nannisjohanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är snyggt! Kan du klart använda :) Får se hur mitt blir, enkelt i alla fall. Pappa ska trycka upp på sitt jobb :) Kuligt! Längtar också till lördag, jiiiihooo

2008-05-21 @ 21:02:16
URL: http://nannisjohanna.blogg.se/
Postat av: P-A

Ja jag antar att jag måste vara en sån där energigivare då....?

2008-05-21 @ 21:58:25
Postat av: mam

vad ska du ha visitkort till då? tror du det kommer nån modell-jägare och vill ha dig? tror du agenturerna kommer att stå på kö? för i så fall ska jag ha med ett vapen på lördag och pricka dem- jobb som modell är något av det sista jag önskar dig . . . inte det sista dock - digerdöden, cancer och jordskalv är värre - men annars så.... AKTA DIG, jag är förvånad över att du som har så höga ideal, så kloka och förnuftiga tankar, som är så medveten kan lockas av den här "modell" världen, fotoretuchering, anorexi och utnyttjande.... jo visst får du ha lite roligt och gå på catwalken i simonsland på lördag - men allvarligare än så hoppas jag INTE det blir.... lite roligt nivån är jätteokej! puss min älskling!

2008-05-21 @ 22:09:32
Postat av: EmmaBy

jag känner alldeles för många energitjuvar.

dem bryr jag mig inte om. jag klagar tillbaka bara.

& nu vill jag inte vara en klagande energitjuv, bara en hjälpande vän.

ska du bli proffs inom foto & alla kreativa grejer du gör så måste du lära dig att stava "copywrite" rätt. :)

copyright ska det vara! puss.

2008-05-21 @ 22:10:18
Postat av: Martha

EmmaBy: Haha.. jag vet ju att det heter copyright.. knasigt. Men jag och stavning har aldrig gått ihop. När jag blir Art Director så ska jag ha en copy som gör allt skriftligt så tar jag hand om bilden :)

Mam: Ja jag tror att de kanske kan komma någon "modelljägare" på lördag. Modell är det jag vill mest av allt.. och jag vet att det är ett svårt yrke, både psykiskt och fysiskt. Men som du säger mamma så är jag en förnuftig tjej så skulle det bli för tufft och jobbigt så skulle jag inte fortsätta. Jag tycker i alla fall det kan ska bli kul att se ifall jag kan få ngt napp.. Vilket jag antagligen inte får. Vad jag än ger mig in på för yrke, uppgift eller uppdrag så kommer jag alltid stå för vad jag tycker och känner är rätt. Så du kan vara lugn! Kommer aldrig bli modell ändå. Förresten är nog Art Director lika nedtryckande som modellyrket fast på ett annat sätt.

2008-05-21 @ 22:24:09
URL: http://marthapartha.blogg.se/
Postat av: Martha

P-A: Ja du är en energigivare... Känner nästan ingen som ger så mycket energi som du. Fortsätt med det, men glöm inte att fylla på ditt energiförråd då och då... :)

2008-05-21 @ 22:26:52
Postat av: snåljåp

Gillar inte färgen, Och du lär nog tröttna på den lila om du ska ha det som visitkort. BYT FÄRG

2008-05-22 @ 15:31:11
Postat av: Martha

Snåljåp: Kan hända att jag kommer... Ska ändå bara ha detta visitkortet tillfälligt. Orkar inte göra ett nytt just nu. Kanske nyter jag, kanske inte!

2008-05-22 @ 15:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0