Sälar och balförberedelser

Äntligen... 2 veckor ledigt.. Wohooo! Var lite dispyter på jobbet idag dock. Fast det lägger vi bakom oss nu.

Efter jobbet idag bar det av till Bäckäng för att hjälpa systra mi att köra hem allt hon haft i sitt skåp. På Söderkulla hoppa en ny syster in i bilen och vi drog ner tillsammans med Kriss och köpte studentpressent och hämtade ut studentplakaten. Blev lunch på Spice'n'rice med.. Sedan blev det ett kvickt besök på systemet och sen tillbaka till Söderkulla. Där väntade Matz med bilen och sågen. Så vi drog till Rådde för att såga ner lite björk för att pynta trägården med tills imorgon då Moa ska ha lite balgäster hemma innan Grand. Vi passade även på att bada, det var verkligen varmt i vattnet, nästan första gången jag inte tvekat innan jag slängt mig i. Någon som aldrig tycker det är för kallt för att bada är Elsa (hunden). Hon är som en säl i vattnet.. Kul att bada med henne.
När vi kom hem efter björkhuggandet åt vi lite sill, förskpotatis och gräddfil.. Mummsigt må jag säga. Första färskpotatisen i år för mig. Efter maten pyntade vi med björk och lupiner kring partytälten (jag har säkert bladlöss överallt nu). Tvättade utestolarna och fräschade upp lite här och där.



Imorgon är det tvättdag på förmiddagen, sedan ner till stan för att fota Moa när hon blir balfixad hos frissan, efter det skall jag och mamma fixa hemma med lite snacks och bål innan det är dags att hämta hem Moa. När balgästerna har anlänt skall vi väl servera dem lite och passa upp på dem och så.. Sedan åker vi ner till stan för att se när de i sina fina klänningar spattserar fram till Grand. När det är gjort blir det antagligen lite grill och chill, som Anna uttryckte det, i Gingiri. Kan bli najs.

"Ge mig
insikt att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att försöka ändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden"


Nu mina damer och herrar skall jag se film med Kriss, närmare bestämt Charlie Wilson's war. Hoppas den är bra!

// God natt, sov sött, dröm om småkryp du mött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0