Enkel grammatik

Jobb, jobba, jobbigt... Jobbet!


Som ni förstår är jag på på jobbet. Jag räknar ner timmarna tills jag får gå hem och i skrivande stund är det "bara" 4 timmar kvar. Om en timma är det smörgåstårta. Egentligen är den bara till produktionspersonalen, men jag tänker allt smyga åt mig e bit jag med. För utan mig hade de inte  haft någon produktion över huvud taget.


Direkt efter jobbet idag (18.42 slutar jag) skall jag till systemet i Knalleland. Då skall all dricka inför midsommarhelgen införskaffas. Blir la inte så mycket i för sig.. Lite vin (rosé?) och några cider i sommriga smaker blir det i alla fall. Efter dessa viktiga inköp skall det hem och städas (om jag orkar), det behövs.


Imorgon, alltså på midsommarafton så blir det varken Öland, Smögen, Varberg eller tältande av något slag. Eller jo lite tält kanske det blir.. Partytält, i Emmas trädgård. Trevligt, trevligt! Kunde inte bli bättre nästan. Midsommar fest på egen ort, få sova i egen säng efteråt och att kunna gå in om det blir dåligt väder. Hurra för Emma och hennes bror Johan för denna briljanta idé.



Imorgon blir det sill... Visst ser han ledsen ut?

Skicka bilder från tonår, scout, läger, konfa, åre mm så jag kan bränna en skiva till Olle innan Söndag :)


Förresten så är det fysiskt omöjligt för en gris att kolla upp i himlen.


// Jag kanske också vill hinna köpa gummistövlar...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Blir midsommar i Boråa för våran de också. Hemma hos oss. Kom förbi om ni får tråkigt :) Puss

2008-06-19 @ 18:50:26
URL: http://nannisjohanna.blogg.se/
Postat av: jii

hörde inget mer från dej...så nu blior det midsommar i alingsås för min del. vi måste försöka ses snart!elle?????!PUSS

2008-06-20 @ 08:52:21
Postat av: Martha

Men jag skrev ju att jag inte viste?? Aja, jag stannar i Borås nu i alla fall och festar lite med Linda och Emma som kommit hem från La France.. :) Klart att vi måste ses.. PUss

2008-06-20 @ 17:32:54
URL: http://marthapartha.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hoppas du har en bra midsommar! :)

2008-06-20 @ 22:48:35
URL: http://sarahohrns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0