Hard work, work...

Jaha då sitter man här på jobbet igen då... Ännu en natt som går åt till ingenting.

Lite inventering, lite städning, lite justering av hyllar och bingar, lite påfyllning av närförråden och lite fika då och då. (ni som inte jobbar/har jobbat på ericsson förstod nog inte mycket av det åvan). Som förrådsansvarig har man faktiskt inte så mycket att göra på natten... Man mest finns till hands om det skulle hända något. Fast oftast kan vi inte hjälpa till så mycket då heller (i alla fall inte jag) för ingen av de viktigare personerna (typ inköpare, planerare och chefer), som man i sin tur behöver hjälp ifrån, jobbar natt.

Jag är visserligen ganska bra på att skapa mig själv arbete.. så natten kommer nog att flyta på rätt bra ändå.


Imorgon skulle Emmy, Nettan, Emilia och Karin fika på stan.. Hade velat följa med.. Men jag jobbar ju som sagt var natt och då är det lite tungt att stiga upp så man är i stan vid 12.00 bara för att luncha. Nej då lockar faktiskt sängen mer... Har ju en natt till som väntar. Annars kanske man hade kunnat göra ett undantag så man kommer i balans igen.


Vilken dag som helst nu så får Anette reda på om hon kommit in på juristlinjen i Stockholm... Jag hoppas självklart för hennes skull att hon kommer in. Men hon försvinner så förfärligt långt bort om hon flyttar till huvudstaden... Men å andra sidan så är det kul att ha en person till att hälsa på när man besöker Kristoffers hemstad, vilket man gör med jämna mellanrum.


Snart försvinner även Emma till Frankrike och Clara till Costa Rica. Det blir tomt i lilla Borås i vår. Emmy har ju i alla fall hittat hem igen, så det jämnar ju ut sig en aning i alla fall... Skall bli kul att få se hennes nya lägenhet sen med när det blir dags.


Undra vad Johanna skall ta sig för nu i vår??


Jag börjar längta efter att plugga allt mer nu... Men jag och Krilledill sparar ju som bekant till en lite längre resa som skall gå av stapeln om ca ett år. Och då kommer det att dröja ytterligare innan jag får sätta mig i skolbänken igen. Känns faktiskt lite tungt. Kan inte låta bli att söka efter utbildningar som skulle passa ändå... Lite så där i smyg, bara för att låtsas att jag snart skall börja lära mig saker igen. Börjar fundera på om "Berghs school of comunication" kanske inte är så aktuell längre. Den är ju rätt så dyr och faktiskt bara 2 år... Kan jag kanske få samma utbildning någon annan stans? Det är ju faktiskt så att det är de BÄSTA som får jobben sedan och jag tänker blir BÄST oavsett vilken skola jag går på. Hittat en utbildning i Jönköping (JTH) som heter "Grafisk design och webbutveckling" som lockar desto mer just nu. Den är två år och man kan även läsa ett tredje år om man så önskar. Men jag kanske hinner ändra mig tills det blir dags att söka... Who knows!?!


  VS   

// Skall hjälpa Moa hitta balklänning på Onsdag... Roligt!


Kommentarer
Postat av: mamma

jasså ska du också med? kul.... jag skrev en annan kommentar här nedan, efter elsa bilden - läs den! *L*

2008-01-08 @ 11:29:55
Postat av: johanna

ja vad ska jag göra....?

2008-01-08 @ 12:48:15
URL: http://hdhgab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0