Tant grön och Frida

Vaknade av att posten kom i morse och till min lycka var ElleInteriör med... satte mig nyss för att läsa den då jag helt plötsligt får se ett välbekant ansikte på ett utav uppslagen. Frida kikar in genom ett husvagnsfönster på en bild som gör reklam för butiken Village.
Village fanns i Borås innan, men den fick lägga ner.. Den klarade sig inte i Borås. Detta är en negativ sak med Borås. Att lite mindre (village var det då) butiker inte kan slå sig fram. Vi Boråsare håller oss tydligen till de större kedjorna där vi vet vad vi får. Ganska trist!!! Jag vill ha mer udda och små butiker till Borås... NU!!!! Sen så skulle det ju vara kul att få ta del utav Fridas design också.
image216
Idag har jag hjälpt Syrran min som skall åka till Chamounix (stavas?) imorgon med skolan för att åka skidor. Vi har hämtat hennes skidor på InterSport, växlat pengar och handlat lite förnödenheter. Vi han med en lunch på Tant Grön med... Tog dagens lunch som bestod av kycklingfilet med bacon och potatiskroketter... Mycket gott må jag säga. Och salladen på Tant Grön är inte att leka med... Den är som en hel lunch i sig.
Kommer ihåg när Tant Grön var relativt nytt... Det var då ett av de populäraste fiken i stan. Men nu har det blivit allt hårdare konkurans. Det ploppar upp nya fik lite hela tiden tycker jag. Det tycker jag bara är bra... Staden växer och det blir lite mer liv och rörelse. Borås behöver det. Sen så är det ju alltid bra att ha valmöjligheter när man skall fika... :)

// Imorgon börjar dödens helg... (jobb 06.30-18.42 hela helgen + måndag)

Kommentarer
Postat av: malmberg

valfrihet kommer från blåa gänget. Även dina preferenser verkar vara till marknadsekonomins favör;)

2008-02-07 @ 20:57:41
URL: http://www.malmbergliberal.wordpress.com
Postat av: Axt0r

haha vilken stad borås är asså.."möjligheternas stad" typ ;P hihihihi

2008-02-08 @ 13:06:13
Postat av: Martha

I know... du borde flytta hit.. vad är sthlm jämfört med städernas stad Borås??? :)

2008-02-08 @ 17:32:30
URL: http://marthapartha.blogg.se
Postat av: Axt0r

haha ja men var skulle jag bo ?! :O

2008-02-08 @ 17:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0