Galen dag som börja bra

Denna dag började ganska lugnt. Inställd lektion och lite halvt om halvt matteplugg. Då helt plötsligt får jag ett sms där det står att vår tidskrift inte lämnats in på rätt sätt och att broschyren inte var inlämnad över huvud taget.. Jag fick panik. Försöker få tag på den skyldige till detta illdåd. Som projektledare får jag skälvklart dåligt samvete över att jag inte dubbelkollat det som lämnades in i fredags. Jag bara tog för givet att allt var som det skulle. Men icke sa nicke. Hur som haver så har denna persom inte sin mobil på, han är inte i skolan och han är helt enkelt inte nåbar. Det hela slutar med att vi efter att ha övertalat (förklarat situationen) lärarna om att ge oss en andra chans så skyndar vi oss hem till Villan för att länka om och göra om tidningen och broschyren. För att sedan kunna lämna in allt på rätt sätt, så att det kan tryckas (deadline var igår).
Men efter att ha anlitat "den skydliges" granne till att banka på hans dörr så att han vaknar (vi antog att han sov, trots den sena timmen på 14.00??) så får vi ÄNTLIGEN kontakt med honom.
Mer än så här tänker jag inte gå in på det. Men vi löste det tillslut. Jag, Hanna, Adam och Elle sammarbetade bra och fick tillslut in allt en minut innan var nya deadline... Deadline är ju deadline, hur man kan tro något annat är helt absurt. Med den inställningen kommer man inte komma långt i arbetslivet sedan. Galet stressig dag. Galet dåligt av personen i fråga (att inte utföra sin uppgift). Galet skönt nu efteråt.

Edit: Efteråt firade vi med pannkakor och glass.


Bild tagen från internet...


// Nu ska jag skissa på en fågelholk

Kommentarer
Postat av: Adam

Du glömde ju att vi firade med pannkakor och film ;)



Btw, du måste tänka på perspektivet på kronan. Annars en väldigt fin fågelholk :D

2008-12-08 @ 21:47:07
Postat av: Martha

Inte min fågelholk... :S Snodde den från internet. Ville bara visa en fågelholk. Min var en helt vanlig, tråkig fågelholk som jag skissade ner på vanligt papper.. :P

2008-12-09 @ 00:08:40
Postat av: Adam

Edit: Efteråt firade vi med pannkakor och glass.



HAHA

2008-12-09 @ 11:14:02
Postat av: Martha

Ja vad gör man inte för att tillfredställa sina läsare.. :)

2008-12-09 @ 11:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0