Vad händer på nyår?

Ikväll eller rättare sagt i eftermiddag så är jag och jobbet bjudna på olven utav en leverantör... Alltid trevligt att bli bjuden på restaurang. Och att det är av en leverantör till ericsson känns ännu flottare... Viste låter det som om jag har ett ganska högt uppsatt jobb när jag skriver så? Det har jag inte.. men man kan ju låttsas vid sånna här tillf'ällen :)


"A man should look as tough he has chosen his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them"



Handlade lite julklappar igår. Det gick ganska bra... Men det ör fortfarande 17st kvar att köpa till. Men et blir åtgärdat lite i eftermiddag utav mina systrar ( vi köper ihop) och imorgon då den sista slutspurten går av stapeln. Vi hoppas i alla fall att allt skall vara införskaffat i sltuten av morgondagen.


Det här med Saras död går ganska lätt att inte tänka på numera. Jag menar man kan ju inte ha det i tankarna hela tiden. Så större delen av min vakna tid så lever jag bara på som vanligt, Men så helt plötsligt kan det bara komma till mig som en blixt från ovan och då får jag panik. Jag helt plötsligt blir medveten om att hon faktiskt är DÖD och inte finns mer. Hur gärna jag än vill det. När detta sker så vet jag inte vart jag skall ta vägen. Tårarna bara tränger upp och jag får kämpa med att inte börja gråta. Dessa stunder av full insikt i att Sara faktikst är begravd och död kan komma lite då och då. Spelar ingen roll vad jag gör. Kör bil, handlar, kollar tv, jobbar eller vad som helst... Jag bara blir kall i hela kroppen och för några sekunder så är det som om jag får hennes dödsbesked på nytt. Det är otroligt jobbigt. Kommer nog aldrig förstå det här till fullo...


Nu skall jag till Coop forum med min syrra. Varför vet jag inte. Hon bara smsa mig och bad mig följa med. Och det kan jag väl göra så här på min lediga dag... Jag har ju inget bättre för mig.


Imorgon komer Kriss tillbaka från Sthlm, då har han med sig sin lillasyster Julia som är 4 år och vi skall ha en massa skoj. Funderar på Jul på Lisseberg eller kanske badhuset. Sen ska vi baka pepparkakor, pynta granen, julpynta lägenheten, baka julgodis och pyssla en massa innan Kirss och hennes föräldar kommer er till Borås de med.
Skall bli mysigt med en 4åring i huset :)


Juldagen är klar nu... Det blir förfest hemma hos mig. Men vad sjutton händer på nyår undrar jag. Inte hört något som händer... får allt ta tag i det här nu. Börjar bli dags...


// Hoppas det blir snö snart

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är den enda som kommenterar mina inlägg typ! :)
Tack för det. Jag ser fram emot juldagen, gullet!
Tipset - glöm inte att köpa diverse rusningsdrycker INNAN helgen, för på julafton & juldagen är det kört.
Pusskram.

2007-12-19 @ 16:25:28
URL: http://byemmaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0