Känner du hur kärleken strömmar?

När jag var liten, så liten att jag brukade komma in till mamma och pappas säng på kvällarna för att jag inte kunde sova. Fast egentligen ville jag nog bara inte ligga ensam utan vara nära mina föräldrar. Då i alla fall, när jag avr så liten så hände det att att vi fattade varandras händer jag, mamma och pappa. Jag låg i mitten och hade pappas hand i ena handen och mammas hand i den andra. När vi låg så på rygg kunde mamma viska "Känner du hur kärleken strömmar mellan oss nu??". Jag brukade ligga stilla en stund och bara känna efter. Och jag kände den faktiskt. Kärleken! Nu efterhand förstår jag ju att det var våra pullsar som slog i handlederna så att det kändes. Men just då var det kärleken som strömmade mellan våra händer. Jag var länken mellan mamma och pappa och jag verkligen kände kärleken från dem. Då var jag lycklig!

Jag kan sakna att vara liten.. Allt var så lätt och underbart bra. Nu är inte min mamma och pappa ihop längre, men jag vet att de älskar mig ändå. Lika mycket som när jag var så där liten och låg mellan dem i sängen, om inte ännu mer.

// Känns skönt att vara älskad

Kommentarer
Postat av: ebba

Vilket otroligt fint minne. Glöm det aldrig.

2007-08-16 @ 18:04:26
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: lind

lovelovelovelove

2007-08-16 @ 18:43:39
Postat av: ebba

Bra. Lät helt fantastiskt.

2007-08-16 @ 18:45:14
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: Mamma

Gulligt...det kom från boken "ERIKS KANIN" det med att kärleken strömmar..... fast du gillade ju inte att ligga mellan oss egentligen, du tyckte det var för trångt! (redan då). Moa tror att du smörar för att du vet att jag börjat läsa din blogg! Bra tycker jag, fortsätt gärna!/ Love you tooooooo / Mamma

2007-08-16 @ 18:52:37
Postat av: Neddo

Det va bland det finaste jag har läst :) längtar tills på lördag!!!! :) Hoppas allt är bra med dig. Puss

2007-08-16 @ 20:19:59
Postat av: martha

Jag minns inte den boken, vill inte komma ihåg den heller. Blir mindre fint med minnet då. Jag vet att jag inte gillade att ligga mellan er egentligen, men just då vid det tillfället tyckte jag om det.

2007-08-16 @ 22:45:50
Postat av: Ulrika

Martha! Hade så gärna velat vara där med er brudar(och snubbar) ikväll, men känns lite B att åka till Borås en sväng för att sedan vända och åka tillbaka till Göteborg... Men jag hoppas att ni har superkul, men det är jag övertygad om att ni kommer ha..=)
Puss & kram!

2007-08-18 @ 16:25:51
URL: http://iwannahavethelongestname.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0